Medina
Welcome To Medina

Medina: Welcome To Medina

Album / A:larm Music
Udgivelse D. 26.07.2010
Maria Therese Seefeldt Stæhr

Indrømmet – det er lidt mærkeligt at høre Medina synge sine absolut største hits på engelsk. Samme fraseringer, nye ord. Det tager lige et par gennemspilninger, før den umiddelbare undren (eller forvirring) holder op og giver plads til at lytte rigtigt til de 11 numre albummet indeholder. Ud over de fire oversættelser af "Velkommen til Medina", Kun for mig", "Ensom" og "Vi to" er der syv nyskrevne numre, og de passer perfekt i stil, indhold og genre. Og genren er ikke overraskende den karakteristiske electro-dance-pop-Medina, som Danmark kender og elsker. Som med det danske album er det både ørehængende, sammenhængende og velproduceret. Men der mangler ligesom en dimension. Det virker på et dansegulv, som musik der kører i baggrunden, men ved gentagne gennemlytninger daler effekten. Dermed ikke sagt, at der ikke er numre der skiller sig positivt ud – særligt "6 AM" og balladen "Execute Me" er albummets musikalske perler. På tekstsiden er det dog svært at finde numre, der rummer andet og mere end banale klicheer om byture, drinks, mænd og/eller ensomhed. Men omvendt er genren måske heller ikke den, der er mest oplagt til filosofiske livsrefleksioner? Det er bare lidt en skam, for Medina har virkelig noget at byde på. Hun har en personlighed og et udtryk, som hun med garanti kan få endnu mere ud af, og med hvilke hun kan nå nye og andre højder. Nationalt som internationalt. Hvis hun vil. I'm a queen on my throne ("Selfish") - må hun satse på andet og mere end dansegulvet fremover.