Supercharger : Bonzai-scenen, Danmarks Grimmeste Festival, Brabrand

Supercharger , Bonzai-scenen, Danmarks Grimmeste Festival, Brabrand

Anmeldt af Sten Kloppenborg | GAFFA

Billede: Arkivfoto

Siden udgivelsen af det stærke debutalbum "Hangrenade Blues" har Supercharger turneret en del i Danmark og har i kølvandet på en international granatlancering spillet flere koncerter i Europa. Albummet blev tildelt en "Danish Metal Award" som det bedste debutalbum anno 2009 og udgør dermed et stærkt udgangspunkt for de 45 minutter på Bonzai-scenen i Brabrand.

Bandet startede som forventet på den store klinge og leverede hæsblæsende versioner af "Handgrenade Blues og "Gotta get It". Attituderne var helt på plads, og bandet poserede i tatoveringer, bar overkrop og wifebeaters og leverede et oplagt sceneshow fra første tone. Forsanger Mikkel Neperus og bassist Brian Jensen gjorde, hvad de kunne for at trække et publikum op, der torsdag aften endnu ikke var helt oppe i festival gear, men også var præget af dagens første regnbyge.

Superchargers musik er et herligt opkog af de sidste tre årtiers hard rock, med særlig vægt på de gode tunge guitarriff, der har klare referencer til brødrene Young fra Australien. Dette groove og den bluesede tilgang til musiken bliver yderligere forstærket med det senest ankomne medlem af bandet, Lars Rygaard, der bidrager med Hammondorgel, piano og mundharpe. Orgelet kom til sin ret i "Borderline" der med det fængende Rolling Stones-kor i mine ører er bandets bedste kort over for "bøsserøvene på P3". Desværre var det lækre guitartema fra studieudgaven helt væk i dagens liveudgave, der dermed mistede en stor del af særpræget.

"If You Wanna Rock" og "Let's Roll" blev leveret med stor overbevisning, hvilket fik de fleste på gårdspladen til at vippe med og deltage i bandets fest på scenen, der fortsatte med "Join in and Lose it", endnu et af Superchargers boogienumre med adresse til fodtøj og luftguitar. Koncerten blev afsluttet på toppen med "Hell Motel", der gav publikum lejlighed til at skråle med på motelnavnet og dermed give supercharger en flot exit fra Bonzai-scenen.