x
Interpol: Interpol

Interpol
Interpol

Interpol: Interpol

GAFFA

Album / Cosmos Music
Udgivelse D. 06.09.2010
Anmeldt af
Lars Löbner Jeppesen

Det kan være svært at gå tilbage til udgangspunktet, når først man har været ude og eksperimentere på den anden side. Paul Banks og co. virker i hvert fald en kende hæmmede på dette fjerde udspil, der kommer et år efter, at sangeren udsendte det fornemme soloudspil under navnet Julian Plenti. Det er svært at konkretisere, præcis hvad der er i vejen med dette selvbetitlede album, for Interpol lyder umiskendeligt som Interpol. Men ud over de to fine singler Lights og Barricade og afslutteren The Undoing, hvor Banks slår over i besjælet spansk, mangler albummet simpelthen den dragende kant. De før så sylespidse hooks og omkvæd er nu flere steder lige så uskarpe som en børnesaks. Og selv om det stadig lyder adstadigt og dunkelt, har man ikke indtrykket af, at der er nok på spil. Måske burde newyorker-bandet udvide paletten og studere Goethes farvelære, for det er begrænset, hvor mange spændende nye nuancer Interpol fremtryller denne gang ved at blande sort og grå. Efter færdiggørelsen af albummet valgte bassisten Carlos D at forlade bandet, og selv om hans personlighed og spil vil blive savnet, er det lidt en skam, at hans afløser, den musikalske begavelse Dave Pajo, ikke deltog i den skabende proces, for en blodtransfusion ville efterhånden være på sin plads i bandet. Måske er Interpol bare et produkt af lidt for sikker og magelig sangskrivning, eller måske har vi nu bare set og hørt det hele før.






Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA