Diddy Dirty Money
Last Train To Paris

Diddy Dirty Money: Last Train To Paris

Album / Bad Boy
Udgivelse D. 14.01.2011
Michael Jose Gonzalez

Sean Combs optræder efterhånden oftere i medierne i forbindelse med sin medvirken i diverse reality-tv-programmer, film og fester end for sin status som hiphop-mogul. Nu har Diddy imidlertid slået de musikalske pjalter sammen med Dawn Richards og Kalenna Harper, der udgør gruppen Dirty Money, og sammen står de bag den første Diddy-udgivelse i fem år. Lyden på Last Train To Paris er et godt stykke hen ad vejen inspireret af den europæiske house-scene, hvilket giver et frisk pust i forhold til den tunge amerikanske hiphop-lyd, man kunne forvente sig af et album med Diddys signatur, og i det store hele er pladen ganske vellykket.

Visse steder som på den intetsigende Yesterday og Angels, hvor der selvfølgelig lige skal presses en gemt Notorious B.I.G.-snas ind, bliver det hele mere ligegyldigt end egentlig godt. Dette opvejes dog af numre som de fremragende Yeah Yeah You Would, Strobe Lights og de mange pletskud, albummet i stor stil indeholder, og selvom Diddy aldrig har været noget stor rapper, slipper han også fra sine vokale bidrag med æren i behold. Både pladen selv og flere af de enkelte numre har en tendens til at blive en kende lange i spyttet, og der kunne med fordel strammes op ved at udelade visse sekvenser hist og her, men når det så er sagt, er Diddy, Dirty Money og det overdådige patchwork-stjernetæppe af celebre gæsteartister sluppet godt fra det ambitiøse projekt, Last Train To Paris i sidste ende fremstår som. Der behøver ikke gå fem år, før Diddy og hans Dirty Money rører på sig igen.