Medina : Grøn Koncert, Skibhøj, Esbjerg

Medina , Grøn Koncert, Skibhøj, Esbjerg

Medina : Grøn Koncert, Skibhøj, Esbjerg

Anmeldt af Mikkel Asferg Andersen | GAFFA

Sidste år åbnede Medina Grøn Koncert på P3-scenen med et sæt på bare seks numre. I år var hun forfremmet til Grøn Scene – stadig som første artist på scenen. Det fejrede hun med tre numre mere og et suverænt sceneshow. Hovedpersonen brillerede ved sit fravær i hele det første vers af "Velkommen til Medina", hvor hendes band sad alene på scenen. I sorte jakkesæt med butterfly og masker for munden spillede de selv scenen op, inden Medina majestætisk blev kørt op på plateauet mellem to kæmpe LED-skærme. "Velkommen til mig", sang hun, og så var koncerten i gang.

Iført ultrakort strutskørt, åbenstående læderjakke og sort bh fortsatte popprinsessen i vanlig sexet stil med "Ensom". Her fik hun selskab af to mandlige dansere, der på skift med storskærmen bidrog visuelt. Det fungerede rigtigt godt, at de to dansere stod stille, når danserne på skærmen bevægede sig – og omvendt. Alt i alt en særdeles overbevisende start, inden "Addiction" desværre trak koncerten lidt i den modsatte retning. Det var tydeligt, at størstedelen af publikum helst ville høre de danske numre – hvilket man ikke kan fortænke dem i, så længe Medinas artikulation af de engelske tekster halter en smule. Dog blev det til en glimrende akustisk indledning af "Gutter", der som sådan var et godt afbræk i forhold til originalversionen. Desværre kom vokalen bare på overarbejde i kulden, og passagen satte en streg under, at Medina er klart bedst med et pumpende popbeat i ryggen.

En dans på bare fødder

Efter blot fire numre blev koncerten afbrudt af et længere videostykke på skærmen. Her fortalte Medina lidt om sine tanker om livet og hendes karriere. Et mærkeligt bræk midt i koncerten, men det var åbenbart nødvendigt at skifte det korte skørt ud med en stram, pailletfyldt sølvkjole. Iført denne blev det til den nye single "For altid", den gamle "Perfektion" og en soloversion af "Mest ondt". Desværre formåede Medina ikke at holde koncerten på det høje niveau, hun lagde ud med, om end det hele sluttede med en dans på bare fødder til kæmpehittet "Kun for mig". Et nummer der ellers begyndte i et ganske langsomt tempo, inden det (naturligvis) blev spillet helt ud med fællessang både med og uden baggrundsmusik. Selvom sidste del af nummeret var ganske forventeligt, virkede det rigtigt godt, at hun også startede nummeret anderledes end albumudgaven.

Medinas sidste skud i poppistolen var "Vi to", hvor hun stadig barfodet trissede frem og tilbage over scenen foran det syngende publikum. En passende afslutning på en udmærket koncert, der desværre aldrig nåede de højder, de første par numre gav forhåbninger om.