TV-2 : Grøn Koncert, Skibhøj, Esbjerg

TV-2 , Grøn Koncert, Skibhøj, Esbjerg

TV-2 : Grøn Koncert, Skibhøj, Esbjerg

Anmeldt af Mikkel Asferg Andersen | GAFFA

Arkivfoto

Det må være et luksusproblem af de større, når Steffen Brandt og resten af TV-2 skal vælge sætlisten. Det enorme bagkatalog rummer det ene populære nummer efter det andet, og selv efter dagens hitliste af et sæt stod der folk ved siden af mig og spurgte efter klasselæreren, den fantastiske Toyota og flere andre. Selvom publikum efterhånden har forliget sig med de nyere numre er det stadig de gamle travere, der hitter mest. Derfor var starten, med bl.a. "Natradio" med til at skabe en verden perfekt for audiensens ældre del.

TV-2 spillede i sin oprindelige kvartet indtil "Randers Station", hvor et par keyboardspillende korpiger entrerede scenen og akkompagnerede et velspillende band. Sven Gaul slog takterne sikkert fast bag trommesættet, mens både Hans Erik Lerchenfeld og Georg Olesen fra tid til anden fik lov at slå sig løs på henholdsvis guitar og bas. Steffen Brandt lød til tider en smule rusten, men det var absolut ikke noget, der ødelagde helhedsoplevelsen. Det gjorde præsentationen af et par numre fra "Showtime" heller ikke, selvom et par af de dansende ægtepar omkring mig holdt pause for en stund.

Rappe gæster

Efter "Hele verden fra forstanden" præsenterede Steffen Brandt aftenens første gæst: Yepha. Han overtog scenen i selvsikker stil og fik publikum til at skubbe den grå himmel lidt længere væk. Især livede det op i den yngre del af publikum da også Pede B besteg scenen. Han bidrog med et vers om regnen, de jyske piger og et tak til Steffen Brandt for to flotte korpier. Da de rappe gæster havde startet festen hos den yngre del af publikum overtog Steffen Brandt passende nok med "Nutidens unge". Herefter blev det til både "Be bab a lula", den tempofyldte "Læg mig nu ned" og "Lanternen" inden Jacob Haugaard fik startet et spinkelt råb om ekstranumre i den næsten obligatoriske pause. Her blev "De første kærester på månen" og klassikeren "Bag duggede ruder" afslutningen på en glimrende koncert til publikums tilfredshed. De fik hvad de kom efter; de fleste af de bedste numre fra TV-2's enorme sangskat.