Own Road : Nakkefestival, Rørvig

Own Road , Nakkefestival, Rørvig

Own Road : Nakkefestival, Rørvig

Anmeldt af Ras Bolding | GAFFA

Bag enmandsprojektet Own Road gemmer sig Simon Skjødt, og denne havde fået eftermiddagstjans på Nakkefestival, i gråvejr, men heldigvis uden den regn, der havde hærget festivalen aftenen og ikke mindst natten forinden. Der var dog dukket en pæn flok mennesker op, som trodsede mudderet og satte sig til rette for at høre koncert.

Skjødt sad alene på scenen med sin akustiske guitar og sine pedaler, og musikken bevægede sig da også mellem, i den ene ende, guitarbaserede folkesange af den drømmende og let indadvendte slags og så eksperimenter med loop- og delaypedaler i den anden. Og så var der de numre, hvor begge verdener mødtes.

Flere numre blev bygget op vha. loopede og effektbehandlede stemmepassager, som der så blev bygget oven på i en to-tre lag, ofte med live vokal eller guitarspil eller begge dele, og Own Road fremstod på sin vis som en art lo-fi folkemusik-udgave af Heidi Mortensons måde at arbejde på. Ikke alle loops var lige tight, og enkelte måtte laves om og fifles på plads, hvilket til tider gav koncerten et lettere broget præg, men Skjødt formåede altid at finde tilbage på rette spor, og efterhånden som koncerten skred frem stødte der også flere tilskuere til.

Visse numre virkede mere improviserede end andre, visse mere gennemarbejdede end andre, og generelt skulle lyden nok have været højere, for i de mange afdæmpede og stemningsprægede passager kunne man høre beats fra hiphop-scenen i den anden ende af festivalpladsen, hvilket var en smule synd, men overordnet set var det ikke nok til at ødelægge det generelt positive indtryk.