Ida Corr : Bøgescenerne, Danmarks Smukkeste Festival

Ida Corr , Bøgescenerne, Danmarks Smukkeste Festival

De fleste optrædende på Danmarks Smukkeste Festival har fået tildelt 60-75 minutters optræden, men af uvisse årsager havde Ida Corr kun fået 30 minutters spilletid på Bøgescenerne lørdag klokken 01.00 mellem Mike Sheridan og Kato, hos hvem hun dog vendte tilbage som en af mange gæstesolister.

Der var med andre ord ikke tid til sniksnak, og Ida Corr leverede da også sine seks numre uden de store falbelader mellem sangene, selvom hun lige fik tid til at nævne, at det var intet mindre end 18. gang, hun optrådte på Skanderborg, i forskellige musikalske sammenhænge, ofte som korsanger.

Ida Corr stillede op med et band bestående af to trommeslagere, keyboardspiller, to dansere og rapperen Kuku Agami. Der var dømt hårdtpumpet elektropop fra første taktslag, og det fungerede fint for musikernes vedkommende. Ida Corr var desværre ikke helt oppe at ringe. Hendes vokal var sine steder lidt skinger og småfalsk i de høje toner, og man burde kunne forvente mere af Ida Corr, der efterhånden har fået diva-status og har hittet i store dele af verden med Fedde Le Grand-remixet af "Let Me Think About It" fra 2007.

"Let Me Think About It" var også højdepunktet i Ida Corrs korte Skanderborg-performance, om end hun også viste gode takter i form af to nye, dansksprogede dance-pop-sange. Ida Corr har nemlig for nylig proklameret, at hun vil udsende tre dansksprogede singler i år, muligvis inspireret af Medinas succes med kombiationen af danske tekster og elektropop.

Musikalsk var det udmærket, om end vi ikke kom særlig vidt omkring i Ida Corrs bagkatalog, som spænder langt videre end til den elektropop, vi blev præsenteret for, og som også runder blandt andet soul, funk og afrikanske elementer. Vokalmæssigt var Ida Corr under sit normale høje niveau. Så den korte koncert mindede om den gamle Woody Allen-joke om manden, der på en restaurant brokker sig over, at maden er dårlig, og hans ledsager tilføjer: Ja, og portionerne er for små.

Man må håbe, Ida Corr får revanche på Skanderborg næste år. Både hvad angår stemme og koncertlængde.