From Sarah : Paper Planes Festival, Huset i Magstræde, København

From Sarah , Paper Planes Festival, Huset i Magstræde, København

Anmeldt af Siri Holm | GAFFA

Det er andet år, at fem unge københavnere, der er gået sammen i management- og bookingbureauet Paper Planes, afholder festivalen Paper Planes. Huset i Magstræde fik i weekenden blandt andet besøg af pop/rock-trioen From Sarah.

Efter at have ventet et kvarter kunne publikum klappe trioen på banen. Allerede efter første nummer kedede bandet mig en smule, da deres lyd mindede meget om Kashmir, specielt deres album "Trespassers", dog med en blidere, countrylignende og nasal vokal. Bandet, der var iklædt casual tøj og virkede afslappede, gjorde primært brug af trommer/kor, bas/kor og guitar/vokal.

De fleste af numrene lagde stille ud og løb efterhånden løbsk i noget, der kunne minde om et "high-school-party" i den rockede afdeling. Lokalet var da også godt fyldt med publikum, der både var stående og siddende, og desværre for stille. Undervejs i sættet blev jeg flere gange forvirret over finurlige breaks, der gjorde, at jeg blev i tvivl om, om bandet var ved at skifte til et nyt nummer, fyrede op under det igangværende blus, eller hvad der var ved at ske.

Et par gange tog jeg mig selv og andre i at finde lapperne frem for at klappe, inden nummeret var omme, og de måtte pænt pakkes væk og vente, til guitarsoloen sluttede nummeret af.

Noget af det mere fascinerende ved From Sarah var, hvor godt vokal og instrumenter, specielt trommer, gik i spænd med hinanden. Ud af højttalerne brummede generelt en god klang, men indimellem blev det fine lydbillede dog krøllet sammen af overdyngede trommer, som rungende overdøvede teksten. En af publikummerne foran vendte sig endda om til sin makker og kommenterede: "Hvad siger han, jeg kan slet ikke høre, hvad han synger".

Den gode kontakt mellem bandmedlemmerne smittede efterhånden af på publikum, og selvom numrene fremstod ret ens, var de dygtigt udført og satte hos nogle skub i deres nedre danseregion. Jeg tog endda ind imellem mig selv i at stå og svaje til de livlige rytmer. Desværre stoppede festen brat, og det skabte igen forvirring blandt nogle publikummer, der undrende kiggede på hinanden med spørgsmålet "er det slut nu?" skrevet i ansigterne.

Det var ærgerligt med denne bratte afslutning, som efterlod et uforløst publikum. From Sarah stikker af sted med tre stjerner med den begrundelse, at man desværre har hørt deres lyd for mange gange før. Dog udfører de numrene i flot og sikker stil, men har desværre for mange forvirringsskabende tiltag med i setuppet.