Kitchie Kitche Ki Me O : Numusic, Folken, Stavanger

Kitchie Kitche Ki Me O , Numusic, Folken, Stavanger

Ordet "supergruppe" har altid givet mig blandede følelser. Uanset hvor godt de har gjort det med tidligere projekter, er det ikke altid givet, at folk fra forskellige store bands kan præstere et godt stykke arbejde sammen. Kitchie Kitchie Ki Me O i Norge har muligvis modbevist dette, i det mindste på pladefronten. Deres debutalbum har fået enstemmig ros fra den norske presse, og med folk fra de store norske bands Madrugada, Ricochets og My Midnight Creeps, så mangler disse mænd ikke erfaring. Desværre kan deres liveperformance virke lidt for rutinepræget.

Kitchie Kitchie Ki Me O har helt sikkert trukket flere mennesker til Folken end resten af ​​programmet under Nordic Music Week. Med ekstra korsangere, saxofonist og percussionist er bandets livelyd monumental. Sanger og guitarist Alex Kloster-Jensen leverer bluesy og hårde guitartoner, og blødt rødligt lys sætter stemningen tidligt i sættet.

Ingen skal være i tvivl om, at dette er dygtige musikere, og at der er et fantastisk sammenspil på scenen. Desværre virker det hele for rutineagtigt og uden særpræg. Efter et par sange begynder publikum at kede sig, og køen ved baren vokser. For her mangler simpelthen de gode sange, og selv om det bliver bedre mod slutningen, er det ikke nok til at overbevise. Således havner Kitchie Kitchie Ki Me O på min liste over supergrupper, der ikke har formået at levere noget, der har levet op til medlemmernes tidligere bedrifter. Spørgsmålet er så bare, hvor længe de kan leve af deres hype efter at have spillet landet rundt denne sommer.