Kristina Renée : Radar, Spot Festival

Kristina Renée , Radar, Spot Festival

Kristina Renée : Radar, Spot Festival

Anmeldt af Sara Solhøj | GAFFA

Der var fyldt pænt op til sidste koncert på Radar under årets Spot Festival, hvor den unge og smukke Kristina Renée indtog scenen.

Man skal dog ikke lade sig narre af Kristina Renées uskyldige ungpigelook. Bag det lange lyse hår og de kokette fnis gemmer sig en rigtig diva med en både spændstig og fyldig stemme. Publikum blev under denne koncert guidet igennem hele toneregistret. Fra de helt mørke soultoner til de mere lyse, skarpe rockmamafraseringer styrede Kristina Renée sine ellers poppede numre med en legende lethed i stemmen.

Med sig på scenen havde Kristina Renée et dygtigt og velspillende band, der inkluderede trommer, guitar, korsanger og keyboard samt en cellist, der passede rigtig fint ind i sangerindens lydunivers. Bandet holdt sig pænt til stien, og der var ingen vilde udskejelser. Det fungerede dog rigtig fint, at frontfiguren Kristina Renne fik lov til at fylde, da hendes stemme i den grad kræver plads. Som supplement lå korarrangementet lige, hvor det skulle, da det da lige kom på plads, for desværre var der skruet helt ned for kormikrofonen under første nummer.

Som andet nummer leverede Kristina Renée "We Know No Pain Tonight", der er at finde på hendes minialbum "For Now". Dette var et af de steder i koncerten, hvor Kristina Renee trådte mest i karakter. Lige under overfladen knitrede små elektroniske elementer, og keyboardet krydrede nummeret med fine små melodistykker. På trods af de mange, fine finesser slog det dog på ingen måde benene væk under publikummet, som besvarede med en rolig og afmålt klapsalve. Generelt var publikum rigtig fint med, men den helt store jubelrespons udeblev.

Dette hænger muligvis sammen med, at de fleste af aftenens numre var meget tunge og dybe. Stemningsmæssigt havde sættet passet fantastisk ind i et råt og røgfyldt lokale. Kristina Renée havde en rigtig fin og fængende indlevelse hele vejen igennem og var på den måde ganske overbevisende.

Aftenen bød også på smagsprøver på Kristina Renées kommende album "Taking Tigers", der forventes at komme til sommer. Disse indslag var af en langt gladere karakter end de gamle numre, og tempoet fik også et ryk opad. Dette gav en kærkommen kontrast i sættet og bidrog til holde publikum ved ilden.

Desværre manglede der undervejs nogle holdepunkter i form af numre, der virkelig slog igennem. Samtlige omkvæd blev lidt for svævende, og der manglede generelt hitpotentiale. Og det er en skam, for Kristina Renée har absolut en god mulighed for at sætte sit aftryk på den danske popscene.