Snaredrum : Pop Revo, Atlas, Aarhus

Snaredrum , Pop Revo, Atlas, Aarhus

Snaredrum : Pop Revo, Atlas, Aarhus

Aarhus-gruppen med det anonyme navn Snaredrum var egentlig kommet med på Pop Revo-festivalen på afbud fra engelske Comet Cain i sidste øjeblik. Bandet havde fået æren af at lukke festivalen med et sæt på Atlas natten til søndag klokken 02.30. På det tidspunkt var der cirka 75 publikummer tilbage, og de blev belønnet for deres udholdenhed med det, gruppen selv kalder venne-rock. Dette viste sig i Snaredrums tilfælde at være en blanding af punk, alternativ rock og pop med iørefaldende melodier, højt tempo og korte sange på to-tre minutter, udført med den klassiske lineup sang/guitar, guitar, bas og trommer.

Snaredrum er glimrende musikere, der spiller godt sammen og skriver fængende sange, og trods det sene tidspunkt kom de langt ud over scenekanten – bortset fra et lille teknisk uheld undervejs (det var vist en forstærker, der ikke helt ville, som de ville). Lead-guitaren havde en fremtrædende rolle med små temaer og korte soloer, og bortset fra en lidt anonym lead-vokal har jeg ikke meget at udsætte på Snaredrums veloplagte optræden. Musikken gav associationer til amerikanske 90'er-indierocknavne som Pavement og Pixies, og så kom jeg til at tænke på første gang, jeg så Figurines for næsten præcis ti år siden. Snaredrum udstrålede samme ungdommelige energi, viljestyrke og musikalsk overskud, og de kan drive det vidt, ganske som Figurines har gjort det. Men find gerne på et lidt mere originalt bandnavn, venner.

Snaredrum udgiver snart deres debutalbum, og det vil jeg se frem til med stor interesse. Hold øje med dem!