Postiljonen : Roskilde Festival, Pavilion Junior

Postiljonen , Roskilde Festival, Pavilion Junior

Den svenske elektropoptrio Postiljonen, der tidligere på året udgav debutalbummet "Skyer", var dagens andet navn på Pavilion Junior-scenen. Gruppen stillede op med sangerinden Mia Bøe midt på scenen og de to programmører Daniel Sjörs og Joel Nyström Holm på hver sin side af hende – men cirka en meter højere end hende, hævet på hver deres podium. En lidt mærkelig opstilling. Sjörs og Holm kom således til at fremstå ophøjet i forhold til Bøe, der virkede underligt lille, og det var vel ikke meningen? Oven i købet stod der på hver deres pult fem-seks dåseøl, spredt tilfældigt, hvilket fik scenografien til at se lovlig afslappet ud.

Det var desværre ikke kun visuelt, at Sjörs og Holm tog opmærksomheden. Deres beats, basgange og keyboardpassager var flere gange tæt på at overdøve Mia Bøes ellers smukke, sensuelle og fyldige stemme, så det ofte var svært at høre, om hun sang svensk eller engelsk – det var dog sidstnævnte, der var tilfældet. Gruppens sange var let melankolske elektropopsange, som var okay, men heller ikke meget mere end det, og en del af musikken var tydeligvis backtrack. Gruppen er sikkert trætte af sammenligningen, men der var noget Robyn light over deres repertoire, og tankevækkende var koncertens bedste sang en fortolkning af Whitney Houstons "How Will I Know?", som Postiljonen havde flettet sammen med deres egen "All That We Have Is Lost".

Oven i dette virkede det irriterende, at bandmedlemmerne hele tiden gav hinanden knus. Det er da dejligt, at de har det godt med hinanden, men det virkede samtidig, som om de var mere interesserede i at holde en fest for sig selv end for publikum, om end de dog kastede et par fingerkys og lavede hjerte-tegn ud på tilskuerne ved koncertens slutning og takkede for opmærksomheden.

Svenskerne er gode til at lave popmusik, men det kan gøres meget bedre end det, Postiljonen gav os i Roskilde.