Quadron: Roskilde Festival, Odeon

Quadron, Roskilde Festival, Odeon

Quadron: Roskilde Festival, Odeon

Anmeldt af Peter Ramsdal | GAFFA

Det er ikke så ofte, at et lille land som Danmark fostrer verdensstjerner i musikkens verden, men sangerinden Coco O fra Quadron har bestemt potentialet til at blive det. Hun synger populært sagt røven ud af bukserne på de fleste andre sangerinder, og selv når man forsøger at pudse det værste blår væk fra de nationale briller, er det svært ikke at placere hende i samme kategori som sangerinder som Adele og Amy Winehouse, så vild er hendes stemme.

Tilsammen med den musikalske mastermind Robin Hannibal udgør hun duoen Quadron, som fuldt fortjent har fået masser af opmærksom både herhjemme og i udlandet, hvor bandet er blevet signet af et amerikansk pladeselskab. Koncerter er imidlertid ikke Robin Hannibals ting, og derfor optrådte Coco lørdag aften på Odeon sammen med legekammeraten August Rosenbaum på keyboard, samt en trommeslager og en blæsersektion.

Iført en stramtsiddende sort spadseredragt med rød flæsekant lignede Coco en sand diva, og stemmen har så sandelig divakvaliteter. Fra det første nummer "LFT" strømmede det ud med fløjlsblød, forførende, frodig elektronisk soulpop, som er født ud af en Michael Jackson-tradition. Nok er Coco en diva at se på, men endnu så dejlig upåvirket af succesen, at hun udbrød: "Det er fantastisk at se så mange mennesker. Jeg er vildt rørt". Senere da teknikken drillede midtvejs i sættet og hun måtte padle i flere minutter, bad hun om publikums forståelse for, at det hele gik lidt hurtigt med at stille op til koncerterne på Roskilde Festival, og hun nåede også at hilse på fætter Marlon og flere andre familemedlemmer blandt publikum. Befriende nede på jorden.

Det tekniske uheld kom en smule ubelejligt, efter at Quadron ellers havde fået temperaturen på Odeon til at stige med "Jeans" og "Slippin". Efter den ufrivillige pause vendte Quadron stærkt tilbage med den fremragende cover af Michael Jacksons "Baby Be Mine", som er trukket helt ned i tempo. Det ordinære sæt sluttede med singlen "Hey Love" fra deres nyudgivne album "Avalanche". Derefter forlod Coco scenen kun for at blive klappet tilbage af et entusiastisk publikum, der ville have mere, og det fik de selvfølgelig også. For efter et hurtigt tøjskifte til sølvkjole kom Coco ind og gav en skøn version af "Pressure", og så var den soul-session forbi.

Tilbage er der kun at tilføje - med fare for at blive stenet af Feministisk Trossamfund - at det var vidunderligt at se, at en sangerinde ikke behøver at være modelslank for at være forførende sexet på scene.