Admiral Fallow : Tønder Festival, Open Air Scenen

Admiral Fallow , Tønder Festival, Open Air Scenen

Anmeldt af Peter Lykke Madsen | GAFFA

En smuk solskinsaften har trukket en del folk til Open Air-scenen for at se skotske Admiral Fallow. Det er dog lidt en skam, at de fleste har valgt at finde plads på den grønne græsskråning små 100 meter fra scenen. Det lider stemningen lidt af i starten, men godt halvvejs har Admiral Fallow fået spillet en del folk ind på pladsen. Det hjælper nok også, at et af hivednavnene, Sinead O'Connor, skal spille på samme scene umiddelbart bagefter, men det er ren spekulation, så det behøver vi ikke at trække fra Admiral Fallow.

Det skotske band spiller en blanding af folk og rock med en klar tone af skotsk melankoli, ikke helt ulig åndsfællerne i Frightened Rabbit, og må siges at være et af de bands, der i år er med til at tegne Tønder Festivals nye stil. I centrum for musikken står sanger og sangskriver Louis Abbott. Ofte ledsages han smukt på kor af violinist Sarah Hayes.

I den mere rockede del af Admiral Fallows sæt står særligt The Paper Trench og Guest of the Government frem, imens Isn't This World Enough? er et fint indslag i den mere folkede ende.

Tønder Festivals store Open Air-scene er en stor plads at spille op, og specielt i starten koncerten virker det som en stor mundfuld for Admiral Fallow, men Tønder-publikumet viser sig igen fra deres bedste side og får via deres nysgerrighed og musikinteresse taget bandet til sig. Det bliver kun understreget, da publikum bryder ud i spontan fødseldagssang for et af medlemmerne. Til sidst er pladsen klar med hænderne i vejret, og det gælder faktisk helt ned på græsbakken, hvor folk stadig nyder dagens sidste solstråler.