Lucy Love
Desperate Days Of Dynamite

Lucy Love: Desperate Days Of Dynamite

CD / Playground Music
Udgivelse D. 23.09.2013
Sohail Hassan

Selv efter en svær depression, som Lucy (Siame) Love italesætter på sit længe ventede tredje album, er der fuld knald på, som titlen antyder. Den kendetegnende eksplosive energi fra grime-rapperen Love og hendes faste producer Yo Akim er intakt. Men at den nye skive kommer fra et mere personligt sted kan mærkes, i og med der er lige så meget indfølt sang, som der er rap.

Lyd-universet er stadig EDM, men kanterne er blevet mere polerede, som det f.eks. høres på den første single Prison, der er mere klassisk paradise garage house a la Inner City, hvilket jo slet ikke er en dårlig ting. I det hele taget er udtrykket dog blevet mere traditionelt poppet, men stadig med masser af kant, da det forstyrres og brydes konstant af Loves fandenivoldske og flabede grime-rap. Lyt f.eks. til Colours.

Det langt mere modne og personlige udtryk trækker ikke nødvendigvis ned, men giver mange steder Lucy Love mere vægt og mere at byde ind med. Produktionerne er stadig for det meste spændende, dansevenlige og electro.pop-tunge. Powerless er et godt eksempel herpå. Love er ikke længere den tændte dynamit-stang, som f.eks. på mit favorit-Lucy Love nummer End Of Time, men mere som kølig nitroglycerin. Stadig faretruende og eksplosiv om end på en mere sofistikeret måde.

Image-mæssigt holder den billedkunst-uddannede Love sig som altid til det visuelt syrede a la Missy eller Gaga. Se f.eks. hendes nye video, som hun selv har instrueret. Med dette tredje album holder Lucy Love en høj standard og skiller sig stadig dejligt ud fra mængden. Kedeligt eller ligegyldigt er det i hvert fald ikke.