Sheryl Crow
Feels Like Home

Sheryl Crow: Feels Like Home

Album / Warner Music
Udgivelse D. 16.09.2013
Jan Opstrup Poulsen

Sheryl Crows karriere har alle dage taget afsæt i de solide amerikanske musiktraditioner. Hun startede ud som en countryrockens nye dronning og har siden forvaltet sit talent med stor omskiftelighed. Sheryl Crow har i den grad dyrket den søde tone og haft en tendens til at forsvinde i en ligegyldig musikalsk indpakning. Men melodien har altid været der et sted, og med sine skarpe fraseringer har hun til stadighed været en central figur på den amerikanske mainstreamscene.

Feels Like Home lyder det grangiveligt til, at Sheryl Crow er kommet hjem. Albummet er indspillet i countryens hjemby Nashville, og de mere rene og klassiske countrytoner klæder i den grad en legesyg Sheryl Crow, der giver den fuld skrue, så selv en Dolly Parton får svært ved at følge med.

Det er en meget fin sammensmeltning af hendes poppede tone og countryens jordbundne udtryk, som kommer helt eminent til udtryk på den veloplagte Callin' Me When I'm Lonely. Og så er det generelt stærkt melodimateriale på Feels Like Home, og få kan lufte hårlokkerne som Sheryl Crow, når sangene leveres i uptempo. Albummet er derfor lidt af en opvisning i let fordøjelig countryrock, når den bliver spillet med hjertet, og begrebet mainstream går hen og bliver en fornøjelse.

Og med alderen er Sheryl Crows kælne stemme bestemt ikke blevet ringere. Den har fået en mere rusten karakter og giver et stærkere modspil til den trods alt ret glatte produktion, som indrammer Feels Like Home. Man kan kun håbe på, at Sheryl Crow bliver hjemme.