Katy Perry
Prism

Katy Perry: Prism

Album / Universal Music
Udgivelse D. 21.10.2013
Michael Jose Gonzalez

Indtil en vis frøken Cyrus twerkede sig til førstepladsen på hitlisterne, lå Katy Perry ret lunt i svinget med Roar til at have en af årets helt store hitsingler, og nu er hun så klar med det album, der skal følge op på succesen. Et album, der med sit mere tilbageholdte cover signalerer en mere moden Katy Perry, der har haft noget at skrive om efter bruddet med Russell Brand. Men selvom der ganske vist er en lidt alvorligere tone på nogle af numrene, betyderer et album med Katy Perry stadig sjov og ballade – og potentielle hits på stribe.

Sangene på Prism er målrettede og yderst effektive i al deres insisteren på at sætte sig fast i øregangene som et stykke gennemgnasket Hubba Bubba med modhager. Det kan man så finde behageligt eller ej – og Prism er samlet set en blandet fornøjelse. Værst er de oppustede steroide-ballader, albummet også byder på, såsom den kvalme Unconditionally, By The Grace Of God og Double Rainbow, der klinger klistret og hult i al deres overemotionelle opstyltethed. Det bliver slet og ret kedeligt.

Så er der mere fornøjelse at hente i den indledende tidsrejse, man føres på i henholdsvis den flødeskumsindsmurte start-80'er-funk på Birthday og 90'er-helvedet Walking On Air. Også den dance-hiphoppede klub-orienterede feststarter This Is How We Do er værd at trække på smilebåndet over. Prism bærer overordnet præg af ørehængere, der er udmærkede uden at brænde helt igennem. Efter et par lyt har man hørt rigetligt til flere af de über-catchy omkvæd, og man savner lidt mere af den "gamle", sjove Katy Perry med smil på læben og glimt i øjet.