One Direction
Midnight Memories

One Direction: Midnight Memories

Album / Sony Music
Udgivelse D. 25.11.2013
Michael Jose Gonzalez

Knægtene i One Direction er ude med endnu en gang pop, der nok skal få deres mildest talt velvoksne fanbase til at dåne ude til koncerterne, og de voldsomt populære purke har stadig fingrene på pulsen i forhold til, hvordan man skærer effektive hooks og åleglatte popbaskere sammen. Der lægges strømlinet ud med åbningstrilogien Best Song Ever, Story Of My Life og Diana, der kører som i olie. Og i titelnummeret forsøger drengene sig endda med en gang stadionrock, som var de flasket op med Def Leppard.

Nærmest latterligt catchy Through The Dark er et ret sympatisk og vellydende bud på at bringe en gang folk-rock ind på tween-værelserne, men generelt er alt for meget for hurtigt glemt på Midnight Memories. Jo, man kan synge med på sangene efter første gennemlytning, men lysten til at afspille dem gang på gang melder sig ikke ligefrem efter endt lytning.

Man skal selvfølgelig huske på, hvem målgruppen er, men er der nogen grund til, at ungerne skal have deres musik sovset ind i diverse studie-værktøjer? Drengen kan jo godt skrive sange, så det kunne være interessant, hvis de kunne få lov at stå lidt mere for sig selv. Så kunne det også være, der var lidt længere til kvalmegrænsen. Det bliver alt for hurtigt alt for pænt og for sukkersødt for en voksen lytter.

One Direction gør dog ingen fortræd, og som "begynder"-musik er det ganske tilforladeligt. Der er næppe mange, der hidser sig op, når det gjalder fra pigeværelserne ude i de små hjem. Desuden er det slet ikke utænkeligt, at drengene og deres musik med tiden kan vokse med opgaven.