Kylie Minogue
Kiss Me Once

Kylie Minogue: Kiss Me Once

Album / Warner Music
Udgivelse D. 17.03.2014
Anders Bøgh

Hver gang Kylie udgiver et nyt album, håber man på at få minimum en eller to pop-perler, der vil gå hen og blive lige så langtidsholdbare som nogle af hendes bedste fra den efterhånden over 25 år lange karriere. De sidste 10 års tid er man dog generelt blevet skuffet. Kylie har godt nok – i kraft af hendes status – kunnet samarbejde med de bedste sangskrivere og producere og dermed holdt et utroligt højt bundniveau, men album eller singler på niveau med Light Years og Fever og den perlerække af numre, de to album kastede af sig, har man måttet kigge langt efter.

Nu er det så blevet tid til Kylies 12. album, Kiss Me Once, hvor hun igen teamer op med en lang række prominente sangskrivere og producere, bl.a. Pharrell, Sia og danske Cutfather. Og lad det være sagt med det samme, albummet byder ikke på de store overraskelser, men er derimod et typisk Kylie-album fyldt med dansabel pop. Kylie har aldrig rigtigt prøvet at ramme den lyd, der er oppe i tiden, eller været en kunstner, der har transformeret sig i takt med tidens trends, men holder stædigt fast i den lyd, hun nu engang har fået succes med. Det samme gør sig gældende her på Kiss Me Once, der på mange punkter fortsætter, hvor seneste album Aphrodite slap.

Hvis man så bare fik den ene pop-perle eller to, man håbede på, havde det været al ære værd, at hun holder fast i sin formel, men heller ikke denne gang lykkes det hende at ramme niveauet fra Fever. Fans vil bestemt ikke blive skuffet, og der er stærke numre på albummet, bl.a. Les Sex og 1. single Into The Blue, men jeg tvivler på, at det er numre, man vil høre i radioen om et par år, hvorimod gamle travere som Love at First Sight, Spinning Around og Can't Get You Out of My Head stadig vil blive spillet.

Bundniveauet på Kiss Me Once er igen højt, og fejlskud er der ikke rigtig nogen af, så fire små stjerner kan det godt blive til, men åh hvor man stadig går og venter på, at Kylie for alvor rammer plet igen.