Mere skæv og hittepåsom pop af den eksperimenterende slags
Merrill Garbus brød igennem med sit Tune-Yards-projekt, da hun i 2011 lagde alt og alle ned med den glimrende Whokill – kunstnerens andet album, der for alvor cementerede kvindens status som en usædvanligt idérig skikkelse på den mere eksperimenterende pop-scene.
Atter allieret med bassisten Nate Brenner er hun nu klar med sit tredje album, der ligesom forgængeren dyrker det skæve og hittepåsomme, og som fortsat flirter med afrikanske tendenser og verdensmusikalske varianter – et træk, der er med til at gøre Tune-Yards til et yderst originalt bekendtskab.
VIL DU LÆSE VIDERE?
Bliv medlem og få fuld adgang til alt eksklusiv indhold på Gaffa.dk
First month for DKK 1 — Thereafter only DKK 33/month.
- Adgang til eksklusive interviews med topmusikere
- Adgang til anmeldelser af de vigtigste koncerter
- Adgang til over 20.000 musikanmeldelser
- Rabat på billetter til koncerter og festivaler
- Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer
Allerede GAFFA+ medlem