These Are The Times

Naja Rosa: These Are The Times

Album / Universal Music
Udgivelse D. 18.08.2014
Jan Opstrup Poulsen

Som datter af Annisette og Thomas Koppel har Naja Rosa for længst kastet sig ud i at opleve verden langt hjemmefra og suge til sig af fremmede indtryk. Her er Naja Rosa alle hippieforældres drøm.

På sit tredje udspil har Naja Rosa fundet en stærk sanselig tone, der udfolder sig i en organisk lyd. Albummet er indspillet hjemme i Brooklyn og skrevet og indspillet sammen med partneren Anders Holm. Inspirationen kommer ifølge sangerinden fra det pulserende liv i den hippe New York-bydel, hvor den urbane lyd er fremherskende i de musikalske miljøer.

Og Naja Rosa har også fundet en farverig lyd frem på These Are the Times, der klinger af en stor verden, som hun er klar til at indtage. Det har så ikke været det store problem for sangerinden, der blot har åbnet for vinduet i hjemmet og så indtaget lydene fra det pulserende liv. Hun virker tilmed yderst fokuseret i sine sange, der ikke falder for fristelsen til at forvinde i en af de utallige sidegader. Albummet holder derimod en fortættet og stringent form, hvor Naja Rosa kan udfolde sin fine vokal, som hun teknisk kontrollerer overlegent. Hun går ubesværet fra en spinkel pop til en varmglødet tone.

Sammen med Anders Holm bliver der leget påpasseligt med popmusikkens former, mens den urbane inspiration flyder ind af vinduerne, og der er en dejlig fart over Game Over, hvor Naja Rosa giver los i en klassisk skruet popsang med masser af lyd på. These Are the Times byder på en række veloplagte sange, der holder den talentfulde sangerinde på rette spor.