Madeon
Adventure (Deluxe)

Madeon: Adventure (Deluxe)

Album / Sony Music
Udgivelse D. 15.04.2015
Anders Bøgh

Franske Madeon – eller Hugo Pierre Leclercq, som er hans borgerlige navn  må siges at være indbegrebet af et wonderkid. I en alder af 20 år har han allerede arbejdet sammen med navne som Lady Gaga, Coldplay og Ellie Goulding, spillet på en række af de største amerikanske festivaler, varmet op for Swedish House Mafia samt haft sine numre med i en lang række computerspil.

Nu er det så tid til debutalbummet Adventure, som han selv har skrevet, produceret og mixet såvel som lagt vokal til et par af numrene. Et album, der lover særdeles godt for fremtiden, men som samtidig ikke rigtig er mindeværdigt i sig selv. Det er yderst velproduceret og varieret i lyden, med smag af både Calvin Harris, Daft Punk, Avicii og Bastille. Sidstnævnte især på La Lune, som da også har Dan Smith fra Bastille med på vokal. På trods af de sammenligninger er der ikke tale om et mainstream EDM-album, da Adventure også indeholder mange blødere popindslag, og elektronisk pop er nok en mere rammende betegnelse.

Men der er et stort "men". For at bide skeer med Bastille, Daft Punk, Ellie Goulding, Disclosure m.fl., skal man altså også have nogle sange, man kan synge med på med det samme, og det har Adventure ikke. Selv efter mange gennemlytninger kan jeg – bortset fra et omkvæd hist og pist – ikke synge med på et eneste. Ud over The City er det da også tydeligt, at det er de numre, hvor Leclercq har fået hjælp til sangskrivningen af diverse featuring kunstnere, der fungerer bedst. Som feks. La Lune, Pay No Mind, You're On og Finale.

Men med bedre styr på sangskrivningen fremover går Madeon en stor karriere i møde, for resten af håndværket er bestemt i orden, og er man allerede der i en alder af 20, så skal man nok nå rigtig langt.