Mørk, melankolsk og elektronisk baseret treer på det jævne
Londoneren James Mathé alias Barbarossa rykkede sig gevaldigt, da han på sit album nummer to, Bloodlines (2013), fjernede fokus fra sin folk-fortid og i afgørende udstrækning pludselig tumlede med elektroniske virkemidler.
På nærværende treer fuldender han udviklingen med et rendyrket elektronisk værk, hvis sangskrivning dog stadig emmer af mandens mere organisk baserede fortid. Mathé, der tidligere har spillet med José González, har med Imager kreeret et album gennemsyret af betragtelige doser melankoli
VIL DU LÆSE VIDERE?
Bliv medlem og få fuld adgang til alt eksklusiv indhold på Gaffa.dk
First month for DKK 1 — Thereafter only DKK 33/month.
- Adgang til eksklusive interviews med topmusikere
- Adgang til anmeldelser af de vigtigste koncerter
- Adgang til over 20.000 musikanmeldelser
- Rabat på billetter til koncerter og festivaler
- Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer
Allerede GAFFA+ medlem