Wafande
Grand Danois

Wafande: Grand Danois

EP / Universal Music
Udgivelse D. 15.06.2015
Henrik Bæk

Med udgivelsen af de to album Du Ved Det og Nyt Land, der begge har nået imponerende salgstal, samt deltagelse i Toppen Af Poppen, Voice Junior og Mads & Monopolet er 32-årige Wafande efterhånden blevet kendt i hele Danmark, som den sympatiske sanger med den bløde stemme.

Wafande besidder evnen til at skrive let fængende tekster, som lytteren kan relatere til og synge med på, og det er også tilfældet med de fem numre, der er at finde på den ny udsendte ep Grand Danois.

Musikalsk er ep'en dog mere alsidig end forgængerne, idet der bydes på en alsidig blanding af samba/salsa, dancehall og lige-ud-ad-landevejen-pop, og sammen med producerteamet Pharfar, Fresh I og Jonathan Elkjær leverer han atter en gang en omgang "feel good"-musik, der får lytteren til at føle sig godt tilpas. Førstesinglen Himlen For Mig Selv blev hurtigt P3s Uundgåelige og lagde sig fra start sikkert som nr. 1 på P3s Airplay Chart. Selvom sangen omhandler et forlist parforhold, emmer det af håb og positivisme.

Wafandes seks små søstre får masser af støtte af storebror i salsanummeret, der kort og godt hedder Lillesøster, og som handler om at passe på hinanden og glæde sig over livet på trods af de udfordringer, der følger med. Hårde minimalistiske dancehalltoner leveres i Bomben, der er en sexet hyldest til det modsatte køn og handler om, hvad der kan ske efter en glad aften i byen. Et nummer med masser af loooooove.

Et og Alt er indbegrebet af en sommervarm popsang, der meget vel kan gå hen og blive det næste Wafande-hit. Tilsat et dejlig upbeat og blødt kor er nummeret som en frisk sommerbrise og varm som en solbeskinnet sommerdag, hvor Waf erklærer sin kærlighed til drømmekvinden, der får ham til at give "et og alt". "Jeg har set mig selv i spejlet og ved, hvad jeg vil ha', hvis skibet er sejlet, er det mig, der står tilbage, har intet mål alene, i drømmen er vi to, skal ha' dig ved min side, før jeg kan finde ro". Bedre kan det vist ikke siges og måske den bedste kærlighedssang fra Wafande hidtil.