x
Hedegaard og Brandon Beal: Smukfest, Rytmescenen

Hedegaard og Brandon Beal, Smukfest, Rytmescenen

Hedegaard og Brandon Beal: Smukfest, Rytmescenen

Anmeldt af Michael Dyhrborg | GAFFA

Hedegaard har pulten. Brandon Beal har mikrofonen. Begge har de egoer på størrelse med verdensnavne, og allerede fra første sekund er stemningen pisket op over trækronerne.

De lægger ud med sangen "Side Bitch Issues," og Brandon Beal er straks ude ved scenekanten, hvorfra han dirigerer dagens show.

Frontmanden introducerer Rasmus Hedegaard som den bedste re-mixer af sin tid, og dj'en kaster sig ud i et medley, der indeholder hans versioner af L.O.C, TopGunn og Kesi.

Brandon Beal synger og rapper med på forskellige strofer og sørger ellers for, at folk hopper i takt eller smider hænderne i vejret.

Deres fælles hit "Twerk It Like Miley" får en beruset modtagelse, og intensiteten stiger, da Christopher kommer på scenen og popper en flaske champagne, der bliver spulet ud over publikum, mens konfettikanonen skyder røde papirstumper ud over pladsen.

Popstjernen bliver på scenen og synger "CPH Girls." Under sangen er det tydeligt, at en vaskeægte popstjerne får meget foræret blot ved at være til stede. Han skal simpelthen yde mindre for at få mere. Hvilket ikke er en kritik, blot en konstatering.

Tempoet er højt hele vejen, og der åbnes ikke mange åndehuller i koncerten. Konstant er der en opfordring til fællesklap, fælleshop eller fælleshåndtegn.

Hvis man ønsker fuld knald på alle knapper, er du kommet til det rette sted. Så er der fuld blus på alle stjerner. Personligt begynder jeg at kede mig efter en halv times tid, og jeg synes, at man forpasser en chance til at lave et rørende moment i al festiveren, da sangen "Happy Home" kommer. Nummeret er produceret af Hedegaard og har originale vokaler af Lukas Graham. Soulsangeren er kun med via sample, men det ændrer ikke ved, at lyden af hans stemme vækker jubel hos publikum.

I stedet for at lade teksten, der handler om Lukas' afdøde far, tale, skal vi gennempiskes med fællesklap, champagnespulerier af Hedegaard helt fremme på scenen, og til sidst må vi ned på hug, så vi alle kan springe op under skyerne og bryde ud i fodboldfælleskor à la: "Lå Lå Lå Lå Lå."

Muligheden for at lave det overraskende gearskift bliver forpasset og vender ikke tilbage. Resten af koncerten fortsætter i samme høje tempo, som vi hele tiden har befundet os på. Vi får guitaren fra "Seven Nation Army" af White Stripes og introen til "Smells Like Teen Spirit" af Nirvana sammen med beats, beats, bas og atter beats.

Hen mod slutningen kommer hittet "Smile And Wave," som Hedegaard og Brandon Beal har kreeret i fællesskab, og der er ingen tvivl om, at de to kan flikke hit et sammen. Derefter tager Snoop Doggs stemme over med en opfordring til at ryge den fede. Hver dag.

Brandon Beal giver til slut udtryk for, at de to på scenen har spillet en del koncerter sammen, men at de aldrig har oplevet noget lignende som det, de lige har oplevet på Smukfest.

Måske er det grunden til det voldsomme pres, der ligger fra start til slut? De behøver nu ikke frygte at kede publikum. Frontmanden har karisma og autoritet nok til at elektrificere stemningen på kommando. Især når alle sange indeholder ordet "Skanderborg."

 

 

 


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA