x
The Lone Bellow: Open Air, Tønder Festival

The Lone Bellow, Open Air, Tønder Festival

The Lone Bellow: Open Air, Tønder Festival

Anmeldt af Lisa Reschefski | GAFFA

Der var godt fyldt op foran festivalens open air-scene på den solfyldte eftermiddag, hvor bandet for andet år i træk begejstrede publikum.
På scenen havde Brooklyn-trioen fået følgeskab af en trommeslager og bassist/ keyboardspiller, og de lagde stærkt ud med det flotte titelnummer "Then Came The Morning" fra deres seneste album, produceret af Aaron Dessner fra The National.

De smukke vokalharmonier, der uden tvivl er blevet deres varemærke, trak hurtigt publikum tættere på, og det hele gik ligesom op i højere enhed, mens udendørsscenen blev indhyllet i et storladent lydunivers, som i første halvdel af koncerten stammede fra det nye album. Det var i særdeleshed de store ballader, hvor det ensomme brøl virkelig formåede at leve gåsehud. Men også de mere rockede numre, som eksempelvis "Take My Love" og det bluesede "If You Don't Love Me", viste nye – og lidt mindre polerede – facetter af den talentfulde trio.

Herefter fulgte en stribe numre fra det selvbetitlede debutalbum, hvor det især var den vokale kraftpræstation "Green Eyes and a Heart of Gold", som for alvor vakte gensynsglæden hos publikum.

Mod slutningen af sættet trak bassisten og trommeslageren sig tilbage og overlod scenen til trioen, der i bedste vækkelsesprædikant-stil leverede et mindre akustisk sæt, krydret med en festlig fortælling om sanger Zach Williams' løbetur, der endte mindre lækkert med, at han måtte træde af på naturens vegne i en majsmark.

Koncerten blev rundet sikkert af med flere velswingende numre, herunder "You Don't Love Me Like You Used To", hvor der blev sunget lige så flittigt med foran som på scenen.

Kort sagt: smuk, smukkere, The Lone Bellow.

Du kan i øvrigt læse mere om bandet i GAFFAs store interview med dem fra augustnummeret, læs det her, og i anmeldelsen af albummet her.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA