Artikel

Pladeselskabernes nye rolle

Del to i GAFFAs serie om de sidste mange års dalende pladesalg, og hvordan pladeselskaberne helt konkret søger at favne udviklingen ved at udvide sine kompetenceområder.

Rigtig mange pladeaktuelle bands tjener rigtig mange penge. Men i den moderne verden kommer pengene hovedsageligt fra heftig turnévirksomhed og skyhøje koncerthonorarer. Penge, som pladeselskaberne ikke får del i. Det finder branchen urimeligt, så nu forsøger pladeselskaberne sig som bookingbureauer

VIL DU LÆSE VIDERE?

Bliv medlem og få fuld adgang til alt eksklusiv indhold på Gaffa.dk

First month for DKK 1 — Thereafter only DKK 33/month.

  • Adgang til eksklusive interviews med topmusikere
  • Adgang til anmeldelser af de vigtigste koncerter
  • Adgang til over 20.000 musikanmeldelser
  • Rabat på billetter til koncerter og festivaler
  • Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer

    Allerede GAFFA+ medlem

    ANNONCE