x

Blackout Babies, turnédagbog kapitel 2

Kl. 18.07 (svensk tid)

Vi var oppe kl. 8 i morges for at nå et hurtigt bad og en stor morgenmadsbuffet på hotellet, før vi skulle nå et fly til Stockholm. Her er vi så nu, hvor vi i aften skal spille i Berns Salonger. Nouvelle Vague er i gang med lydprøven, mens vi sidder og nyder ventetiden i nok det fineste backstage-lokale vi kunne forestille os. Berns Salonger er en smuk gammel bygning, og det ses både i salen, hvor vi skal spille, på deres hotelværelser, hvor vi overnatter og i den store restaurant, hvor vi om lidt skal ned og spise sushi. Her backstage, som egentlig er på 1. etage og med udsigt til scenen, er linet op med lækkerier i alle afskygninger, så det er lidt en kamp at holde os tilbage, så vi kan gemme lidt appetit til middagen om lidt. Man føler sig i det hele taget meget velkommen på Berns, der disker op med lakridskonfekt og pebermyntetabletter, idet man træder ind af døren.

Vi har haft lidt tid til en gåtur i Stockholm Centrum, men med det læke værelse vi har, ville det jo næsten være synd ikke at tilbringe lidt tid der også. Klassiske designermøbler, brede senge og stort marmorbadeværelse er ikke at kimse ad. Så vi har danset rundt på badeværelset til musik på fuld drøn og sunget omfortolkninger af Blackout Babies numre i diverse andre genrer.

Og så har vi også fået snakket med Marc, som meget sødt fortalte os, at vi lavede en ”very powerful” optræden i går. Så blev vi glade. Derudover har vi snakket om en lille overraskelse til showet i København, så der er ekstra meget at glæde sig til, hvis man lægger vejen forbi DR’s Koncertus på søndag.

Da vi tilbringer det meste af tiden med franskmænd, der ikke forstår et ord dansk, glemmer vi nogle gange, at vi er kommet til Stockholm, hvor folk forstår, hvad vi siger, når vi bagtaler dem. Det må vi holde op med! Selvom vi jo som regel er meget søde.

Kl. 23.56

Efter lækker sushimiddag, et enkelt glas vin og lidt backstagehygge, gik vi på scenen og havde en fantastisk oplevelse der. Vi følte os hjemme på scenen foran alle de skønne svenskere, der nu endelig forstod, hvordan det føles at tabe musikalsk til sit naboland. ABBA go home!

Nu er drinksbordet fyldt op på ny, så vi har travlt.

Vi ses i Oslo i morgen!

Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA