x

PopKomm: Spleen United

PopKomm: Spleen United

Som de fleste andre bands til [email protected] har Spleen United selv gjort flere forsøg på at promovere sig i Tyskland. Manager Jesper Majdall kunne blandt andet fortælle, at bandet to uger tidligere havde spillet til et arrangement med titlen MySpace Live, der blev optaget af tysk MTV. Men for Spleen United handler PopKomm ikke kun om Tyskland.

”Efter at PopKomm er flyttet til Berlin har festivalen fået et mere internationalt snit. Jeg kender for eksempel amerikanske branchefolk, der nu er begyndt at komme, fordi festivalen afholdes her”, fortæller Majdall. Han beskriver festivalen som den vigtigste europæiske festival sammen med Eurosonic og begrunder dette med, at festivalen nu tiltrækker branchefolk fra hele verden.

Majdall havde inviteret folk fra en række af de store multinationale pladeselskaber, da han gerne vil have bandet ud på et major label i Tyskland. Han har tidligere forhandlet internationale pladekontrakter for bandet Figurines, der har udsendt deres plader på små selskaber.

Men i modsætningen til de små indie-labels, der hurtigt rykker på ting de kan lide, så er de store selskaber noget mere forsigtige. Tyskland er så stort et marked, at det koster en formue samt en kæmpe arbejdsindsats at sætte gang i en seriøse marketingskampagne, og derfor skal pladeselskaberne være sikre i deres sag, når de satser på et nyt band. Der var ikke noget, der faldt på plads for bandet onsdag aften på PopKomm, men Majdall var overbevist om, at der ville ske noget i løbet af den følgende uge.

Bandet gjorde i hvert fald deres for at sælge sig selv med en koncert med en lang række sange fra deres debutalbum. Majdall kunne desuden fortælle, at gruppen skal tilbage i studiet i den nærmeste fremtid, og at de håber på at kunne turnere i Tyskland i begyndelsen af næste år, hvis det falder på plads med at få udgivet pladen hernede til den tid.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA