Nyhed

Royal Beer og Universal Music lancerer musiklegat

Legatet byder også på mentoring, markedsføring og en Spot-optræden

Universal Music har i samarbejde med Royal Beer etableret et talentlegat for usignede musikere. Udover pengepræmien indeholder legatet også sparring med branchefolk, studiesession, markedsføring, en optræden på Spot Festival – og naturligvis masser af Royal øl. Få overblik over alle gevinsterne nederst i artiklen.

Alle, der uploader sin musik på www.spinnup.dk inden den 31. marts, er automatisk i betragtning til legatet. 

SpinnUp er Universal Musics distributionstjeneste, der giver usignede kunstnere mulighed for selv at udgive og sælge deres musik digitalt på de førende streaming-tjenester og samtidig beholde rettighederne og få 100 procent royalties. Der er desuden et hold talentspejdere tilknyttet, der lytter musikken igennem og giver chancen for at blive signet hos Universal Music. 


Mere end 1000 danske artister har delt deres musik via SpinnUp siden lanceringen i Danmark i maj og 14 er sidenhen blevet signet hos Universal Music. 

Rasmus Ardahl, Commercial Director i Universal Music Danmark, siger:

– "Det plejer at være Royal, der siger tak. Men nu siger vi tak til Royal Beer for at lægge kræfter og midler i legatet, så vi kan spotte endnu flere endnu flere talenter fremover og styrke vækstlaget til glæde for alle. Med støtten fra Royal er det muligt at tilbyde talentet et legat, som kommer 360 grader rundt i udviklingen af vedkommendes potentiale, og vi håber, at rigtigt mange griber denne sjældne mulighed for at få spottet deres talent."


GAFFA har netop indledt et samarbejde med SpinnUp i forbindelse med overgangen til GAFFA Uhørt, der erstatter den gamle Demo-sektion. Hver måned udvælges fire lovende kunstnere, der bliver anbefalet i bladet. Det kan du læse meget mere om her.

Præmie:

Legat: 1 x Pengepræmie på DKK 10.000 


Showcase: 1 x Spilletid under Spot Festival 

Studietid: 1 x Studiesession inkl. producer 

Spotify kampagne (Værdi: 37.000 kr)


Social Media kampagne (Værdi: 25.000)

Mentoring: 1 x Sparring med Kongsted

Mentoring: 1 x A&R sparring 


Mentoring: 1 x Marketing sparring 

Mentoring: 1 x Social Media sparring 

Et årsforbrug af Royal Beers store øl-sortiment (12 rammer øl)


Jury:

Kongsted, dansk dj, producer og artist

Christian Møller, A&R, Universal Music Denmark


Morten Winther, Creative Director, Copenhagen Records 

Amin Safari, Spinnup Scout

Maria Kabar, Spinnup Scout


ANNONCE