MyMusic.dk og Sennheiser tilbyder talentfulde bands hjælp til at få den rette lyd
Unge håbefulde bands har oftest ét fælles problem, når de skal indspille en demo eller et album: manglen på mikrofoner. Derfor er mikrofon-producenten Sennheiser og musik-community’et MyMusic.dk gået sammen om et nyt musiksponsorat under titlen "Den Blå Box".
Sennheiser og MyMusic.dk udvælger hver måned ét band, som fortjener en studieproces med professionelt værktøj og derfor får Den Blå Box – en nøje udvalgt pakke af 24 kvalitetsmikrofoner – til låns i tre uger. Eneste krav er, at bandet optager en videodagbog undervejs og deler proces og resultat med andre håbefulde orkestre.
Susanne Strunge Meiniche fra Sennheiser begrunder i en pressemeddelelse tiltaget således:
"Vi vil gerne støtte vækstlaget i dansk musik og ser det her som en god mulighed for at bidrage med lige præcis det, vi er bedst til, nemlig forudsætningerne for at skabe god lyd uden på nogen måde at blande os i den kunstneriske proces."
De månedlige vindere bliver markedsført på MyMusic.dk med eksponering på forsiden og via nyhedsbrev til 90.000 modtagere. En gang om året belønner Sennheiser og MyMusic.dk desuden ét af de tolv udvalgte bands med et spillejob på Vega og et gavekort på 10.000 kr. til Sennheiser-produkter.
For at komme i betragtning til Den Blå Box skal man som band være oprettet på MyMusic.dk, hvorefter det blot er at klikke ind på Den Blå Box' website og læse betingelserne, før man sender en ansøgning.
Den Blå Box lanceres som del af Sennheisers nye online-univers, Sennheiser Blue Zone, hvor man i et virtuelt studie bl.a. kan lære om forskellige mikrofon- og hovedtelefontyper samt vinde hovedtelefoner og præmier fra MyMusic.dk.