Den planlagte et sekund lange reklame blev alligevel ikke vist i pausen i weekendens Super Bowl
Som et særdeles veludtænkt mediestunt havde hovedmanden bag bandet Eels, Mark Oliver Everett, planlagt at købe et sekunds reklametid i pausen i Super Bowl-kampen mellem New York Giants og New England Patriots.
Denne historie var ganske belejligt blevet sluppet ud til pressen, hvilket genererede en masse historier om verdens korteste Super Bowl-reklame.
Et sekunds reklametid repræsenterer en værdi af 100.000 dollars, så det var, hvad der kunne blive plads til i budget for promoveringen af Eels' opsamlingsplade "Useless Trinkets", der samler b-sider og andet godt fra gruppens tretten år lange karriere.
Men Everett sparede pengene, for det viser sig nemlig i følge Gigwise.com, at for at E kunne få lov til at købe et sekunds reklametid, skulle NFL have fundet 29 andre, der også var villige til kun at købe et sekunds reklametid.
Så begrundelsen for ikke at ville vise Eels-reklamen blev pludselig, at 30 sekunder med 30 klip ville kunne udløse anfald hos epileptikere, og at vise reklamerne derfor ville være imod reglerne for amerikansk netværks-tv.
Det lyder som en noget spag forklaring, da man jo eksempelvis kunne have løst problemet ved at sælge en blok med 29 sekunders reklametid til en anden kunde, men sådan spiller klaveret åbenbart ikke hos National Football League (eller No Fun League, som den også kaldes).
Reklamen kan dog ses på YouTube, hvor man også kan finde den otte sekunder lange Director's Cut-version.