x

Billetkøberne står til at tabe

Billetkøberne står til at tabe

GAFFA Online har igen i dag talt med Christian Egeskov fra Forbrugerrådet. Desværre ser det ud til, at sagen om Wig Wam-billetterne er gået i hårdknude. Intet tyder på, at de 9.000 mennesker, som har købt billetter til de aflyste Wig Wam-koncerter hos BilletNet, får deres penge tilbage.

Hvordan ser situationen ud lige nu?

- Siden GAFFA Online tog sagen med BilletNet op, har vi haft meget travlt. Jeg har været i telefonisk kontakt med både BilletNets direktør Erik Lyngsø og deres advokat. Vi fremførte hver vores synspunkter, men desværre kan vi ikke blive enige. Forbrugerrådet mener stadig, at BilletNet bør refundere Wig Wam-billetterne, siger Egeskov og fortsætter:

- Det springende punkt er stadig teksten bag på billetterne. Ydermere skriver BilletNet på deres hjemmeside, at alle, som har købt billet gennem Telia, skal henvende sig der og få pengene tilbage. Men alle de, som har købt billet gennem BilletNet, skal henvende sig hos Rock On. Det hænger ikke rigtigt sammen. Juridisk og moralsk synes jeg, BilletNet står ret dårligt.

Hvad bliver næste udspil?

- Jeg håber, at BilletNet vil refundere billetterne. Så kan de selv henvende sig til Rock On og prøve at få pengene tilbage af dem. BilletNet har dog sagt, at de vil ændre teksten bag på billetterne i fremtiden. Det hjælper bare ikke dem, som har købt billet til Wig Wam.

- For vores vedkommende har vi udtømt mulighederne. Vi har været i medierne, og vi har prøvet at få BilletNet til at krybe til lommerne. Desværre har vi ingen bemyndigelse til at gøre andet.

Er der mulighed for, at køberne kan gå sammen?

- Det er der ikke mulighed for i Danmark - og der er jo ingen, der lægger sag an for 250 kr. Forbrugerne står derfor meget dårligt i sådanne sager, og netop derfor bør BilletNet tage ansvaret.

- Vi har gjort vores nu - der er stort set ikke mere at stille op.

Hvad siger du til Erik Lyngsøs udtalelser, til GAFFA Online i går, hvor han hævder, at BilletNet og Forbrugerrådet tidligere har været enige i lignende sager?

-Vi har ikke været i kontakt med BilletNet før, og vi har ikke på noget tidspunkt ændret synspunkt. Der er mange, der bytter rundt på Forbrugerrådet, Forbrugerstyrelsen og andre råd, slutter Christian Egeskov.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA