Nyhed

850 gæster til dansk aften i Berlin

Den danske showcase er den mest efterspurgte på branchefestivalen Popkomm

I Berlin har Music Export Denmarks tyske samarbejdspartner, Jan Clausen, der står for markedsføringen og produktionen på den danske aften, sat sig på det bedste spillested på Postbahnhof. MXD og den danske musikscene skal varetages som et brand i sig selv.

- Spørg folk hvilken showcase, de husker fra de seneste Popkomm, og flertallet vil svare den danske, forklarer Jan Clausen fra Queen About Music.

Der var godt fyldt på Postbahnhofs to scener, hvor The Blue Van, Veto, Spleen United, Carpark North, Beta Satan, WhoMadeWho og Mike Sheridan skiftevis gik på. I alt var der 850 gæster, og heraf 520 betalende gæster – et tal som MXD's nye leder, Thomas Rohde, var meget tilfreds med.


- Det er ellers lidt som at råbe i kor – for vi er mange hernede, der vil have din opmærksomhed, siger MXD's nye leder Thomas Rohde om sit første Popkomm.
- Men MXD har opbygget et brand med "SPOT On Denmark"-aftenen, som i højere og højere grad går ud på at involvere branchen i udlandet i stedet for at missionere, hvilket vil sige at vi her vælger det, der har den største mulighed i en tysk virkelighed. Dén involvering, og dansk musiks flotte ry netop nu, er nok en stor grund til at vi kan holde niveau på Postbahnhof, hvor vi ellers hører at fremmødet har været mere behersket ved mange andre showcases på årets Popkomm, siger Thomas Rohde
.

Du kan følge GAFFA.dk's øvrige dækning af Nephews koncert på Palais i onsdag, en lang reportage fra hele den danske aften med interview med bands og en kort gennemgang af deres koncerter, samt reaktioner fra Spot On Denmark i artikelsektionen.

ANNONCE