Nyhed

De La Soul laver musik til motionister

Den nye udgivelse i Nike+ løbeserien er med de tre garvede hiphoppere

Sportsgiganten Nike har før udsendt fire udgaver af de 45 minutters originale musikmix, hvor kunstnere som LCD Soundsystem, A-Trak og Aesop Rock har givet deres besyv til motionisternes løbemusik. Nu kommer den femte udgave af Nikes løbemix-kampagne, der skal skabes af hiphopveteranerne fra De La Soul.

De La Soul har været en af hiphoppens centrale bands siden deres succesfulde debutalbum "3 Feet High and Rising", der i år har to årtier på bagen. De humoristiske New York-rappere var en del af Native Tongue-kollektivet sammen med andre alternative hiphop-grupper som A Tribe Called Quest og Jungle Brothers.

Hiphop-trioen er kendte for deres afslappede og jazzede lyd og kan ikke siges at være det oplagte valg for et løbemusikprojekt. De La Soul har dog sidste år arbejdet sammen med Nike i forbindelse med udgivelsen af gruppens hjemmedesignede basketballsko, og nu kommer gruppens første udgivelse i fem år. Rapperen Posdnous fortæller ifølge Billboard.com følgende om samarbejdet med Nike:

"Vi var meget glade, da de kontaktede os , især fordi vi er det første egentlige band, som skulle lave et af disse mix. Det sæt, vi har lavet, er et egentlig album med otte eller ni numre, og altså ikke et langt dj-sæt. Vi optog sangene og viste dem til Nike for at få feedback, og så fik vi Flostradamous til at mixe det hele sammen."

Resultatet af samarbejdet kan høres i dag den 28. april, hvor De La Soul udsender deres originale Nike løbemix, der også bliver udgivet i samarbejde med Apple, hvilket betyder, at udgivelsen i første omgang kun kan købes på via Itunes.

ANNONCE