Nyhed

Nyt Mariah Carey-album får reklamer på coveret

”Memoirs Of An Imperfect Angel” kommer med 34-siders reklameindstik

Man er af og til stødt på upcoming bands, der har fået udgivet selvfinansierede plader med støtte fra sponsorer, som så har fået lidt reklameplads på coveret, men det er nyt, at en etableret kunstner gør det samme. Men det gør Mariah Carey på hendes kommende album, ”Memoirs Of An Imperfect Angel”.

Cd’en kommer sammen med en 34-siders booklet, der er produceret i samarbejde med modemagasinet Elle og som kommer til at indeholde reklamer for producenter af luksusvarer såsom Elizabeth Arden, Angel Champagne, Carmen Steffens, Le Métier de Beauté og The Bahamas Board of Tourism.

Dette oplyser mtv.com, der også kan fortælle, at cd-bookletten ligeledes vil indeholde artikler med titler som ”VIP Access to Her Sexy Love Life", "Amazing Closet" og "Recording Rituals", skrevet af Elle-journalister, og alt sammen mikset sammen med traditionelle cd-booklet-informationer som tekster og musikercredits.

Bookletten vil være at finde i den første million cd’er, der sælges i USA og de første 500.000 cd’er, der sælges uden for USA, og de vil også kunne downloades, hvis man køber albummet digitalt. Bliver projektet en succes, vil Mariah Careys pladeselskab Island/Def Jam overveje også at bruge det på andre af selskabets kunstnere, såsom Rihanna, Bon Jovi og Kanye West.

Bookletten vil også, uden tekster og musikercredits og uden musikken, være at finde i abonnementsudgaven af Elles oktobernummer.

Om idéen til dette annoncefremstød fortæller Island/Def Jams chef, Antonio ”L.A.” Reid:

”Idéen var ganske simpel tænkning: ”Vi sælger millioner af plader, så du burde annonere hos os. Mine kunstnere har markante oplag – når du sælger 2 millioner, 5 millioner, 8 millioner, så har du mange læsere. De fleste magasiner har ikke nær så mange læsere,” siger Reid og tilføjer, at Carye var ”meget åben” over for idéen, da han viste hende en model af cd-bookletten med reklamer for mærker, der passede til Careys luksuriøse liv.

Reid fortæller: ”Jeg ønskede ting, som virkelig afspejlede hendes smag. Jeg har ikke tænkt mig at reklamere for Mariah Carey og Comet-skurepulver.”

”Memoirs Of An Imperfect Angel” udkommer 24. august og bliver i alt Mariah Careys 12. studiealbum fra og med hendes selvbetitlede debut fra 1990 og opfølgeren til "E=MC2" fra 2008.

ANNONCE