Det store EMI Music har købt sig ind i merchandise-firmaet Loudclothing.com og kommer blandt andet til at sælge T-shirts for over 200 verdenskendte navne
Med et faldende salg i musik på de fleste fronter siden årtusindskiftet og en igangværende finansiel krise er pladeselskaberne presset til at tænke alternativt for at at holde hjulene i gang. Sidste år udvidede Universal Music Goup med merchandisesalg, og nu følger EMI Music trop med et opsigtsvækkende køb af firmaet Loudcloting.com.
Da EMI Musics samarbejder allerede tæller Live Nation og AEG Live, får det store pladeselskab mulighed for at distribuere blandt andet T-shirts og caps med 200 af de største kunstnere i verden. Listen over navne, der snart kan ses på Loudclothing.coms merchandise, rummer blandt andre David Bowie, The Clash, Coldplay, Depeche Mode, Kylie Minogue, Pink Floyd og Queen.
EMI Music-direktøren Ronn Werre udtaler i en pressemeddelelse om det store projekt:
"At udvide vores merchandise-område er en vigtig del af EMI Musics strategi for at blive ved med at bibeholde kunstneres og underselskabers reelle værdier. Det gode hold fra Loudclothing.com kombineret med rettighederne fra Live Nation og AEG Live rykker os op merchandise-forretningens verdensklasse."
Det er ikke blevet offentliggjort, hvilken pris det verdensomspændende pladeselskab måtte punge op med for at træde ind på det lukrative merchandise-marked, men Loudclothing.com er ikke en hvilken som helst virksomhed, der blandt andet indbefatter et salg af over en million T-shirts om året.