x

Spot Festival og Musikparlamentet lancerer konkurrence

Spot Festival og Musikparlamentet lancerer konkurrence

Der er behov for fornyelse inden for musikbranchen. Det synes folkene bag Spot Festival og Musikparlamentet i hvert fald at mene, da de nu lancerer en konkurrence, der skal sætte fokus på innovative idéer inden for musikkens verden.

Spot og Musikparlamentet er tilsyneladende en kende nervøse for musikbranchens fremtid, efter internettet i den grad er ved at indtage hele musikindustrien, og derfor forsøger de nu at hale nye initiativer i land.

Idéen går i bund og grund ud på, at musikelskere skal lægge hovedet i blød og finde på et nyt koncept, som med udgangspunkt i de nye udfordringer med internettet for musiklivet enten løser et problem eller skaber en ny værdi for musikbrugere.

Arrangørerne fortæller i en pressemeddelselse, at idéen kunne være en ny form for festival, en innovativ idé til en liveperformance eller et brugerinvolveret pladeselskab. Der er ingen grænser for, hvad man må komme med af idéer, så længe man er i stand for at argumentere for den.

Når alle idéer er indhentet, bliver de vurderet af et musikkyndigt dommerpanel. Bagmændene foreslår, at man eksempelvis kan arbejde med sin idé i forbindelse med en universitetsopgave.

Bliver konkurrencen en succes, bliver det en årlig tilbagevendende begivenhed, hvor der hvert år kigges tilbage på det seneste projekt for at se, hvordan det gik.

Vinderen får lov at præsentere idéen foran et publikum og folk fra musikbranchen på Spots seminarprogram den 21. og 22. maj og erhverver sig derudover 4 Spot-billetter + transport samt 1 overnatning med forplejning. 2. præmien er 2 Spot-billetter + forplejning og 3. præmien 2 Spot-billetter.

Ligger man inde med en god idé, der indtil nu er ukendt for den danske musikbranche, skal man formulere den i en mail på max fire A4-sider (eks. bilag), og sende den ind til Torben Eik på [email protected] senest lørdag den 1. maj.

 


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA