x

Roskilde Festivalens vartegn ændres

Roskilde Festivalens vartegn ændres

Det verdensberømte vartegn for Roskilde Festivalen – den orange Canopy Scene – får fra og med dette års festival et nyt udseende, og bliver omkring en tredjedel større. For at forhindre en gentagelse af sidste års tragedie, får scenen et nyt tag – hvilket skal forbedre udsynet, og nedsætte publikums behov for at komme alt for faretruende tæt på scenen. Scenens gulv hæves også – så det bliver lettere for publikum at se kunstnerne fra afstand.

Moderniseringen af sikkerheden på scenen har kostet festivalledelsen godt fem millioner kroner, og den betyder – udover en øget sikkerhed – at de forskellige bands fremover vil have større mulighed for at medbringe egne scenedekorationer, da pladsen nu er til det. Men som beroligelse for de mange: scenen FORBLIVER orange.

Leder af Roskilde Festivals scener, Henrik Nielsen, siger ifølge cnn.dk følgende om moderniseringen: ”Vores gamle tag er efterhånden blevet 17 år. Det er ikke slidt op, da det kun har været rejst 18 gange, men udviklingen er løbet fra det som tag over vores hovedscene. Det belastes hårdere nu end tidligere, da de større bands medbringer mere og mere udstyr, og både orkestre og publikum har forventning om produktioner, der giver mere for øjet”.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA