Nyhed

Tak Rock! støtter KarriereKanonen

Talentkonkurrencen har nu allieret sig med Royal Unibrews musikinitiativ Tak Rock! for at hjælpe det musikalske vækstlag

En lang række organisationer inklusive P3 og Roskilde Festival har siden 2002 under navnet KarriereKanonen hjulpet navne som Magtens Korridorer, Sterling, Rasmus Nøhr, Johnny Deluxe og Tue West frem til et bredere publikum, og nu laves der endnu et tiltag for at præsentere endnu flere spændende nye navne for publikum gennem et samarbejde med Tak Rock! og LiveNation.

Tak Rock!-kampagnen blev lanceret sidste år af Royal Unibrew for at finde et opvarmningsnavn til Kashmirs Danmarksturné. Tjansen gik til Striving Vines, og nu forlyder det fra Lars Bo Christiansen, der er marketingchef i Royal Unibrew A/S og ansvarlig for Tak Rock!-initiativet, at de også i år vil støtte dansk rock:

"Vi havde et spændende 2010, hvor vi satte en tyk streg under, at talentmassen i dansk rockmusik er overvældende. Derudover fik vi sat en masse gode initiativer i søen, samtidig med at vi fik etableret en imponerende bandbase. I 2011 sætter vi derfor alle sejl ind på at få rockmusikken til at spille – bogstavelig talt. Støtten til Karrierekanonen og det nye samarbejde med LiveNation skal hjælpe med at få vores små tusinde bands ud på de danske spillesteder".


Det annoncerede samarbejde med LiveNation skal åbne helt nye døre for de grupper, der er en del af Tak Rock! Da LiveNation både laver koncert-promotion, venue-administration og billetløsninger, skal de fremover med hjælp fra Royal Beer give langt flere håbefulde bands muligheden for at prøve deres talent af for et større publikum. Hver måned vil to bands således blive udvalgt til at varme op for et af de mange etablerede navne, som LiveNation har i folden – ligesom man på sigt vil få mulighed for at vinde et job på et af Danmarks mest profilerede koncertsteder.

"Aftalen med Tak Rock! og Royal Beer gør os i stand til at dyrke den lovende talentmasse i dansk rock – og så har det selvfølgelig stor betydning for os, at vi nu kan få en større, direkte kontakt med en masse upcoming bands, før de får deres gennembrud," siger Jonas Høgh-Christensen, Marketing Partnership Manager fra LiveNation om aftalen.

I 2010 forsøgte mere end 800 navne at komme med i KarriereKanonen, og i sidste ende blev Ignug (billedet), Hunch Bettors og Mescalin Baby udvalgt som vindere efter en lang række koncerter rundt om i landet. Der er stadig mulighed for at komme i betragtning til KarriereKanonen 2011, der tager imod tilmeldinger frem til 31. januar.

ANNONCE