Den succesfulde duo skruer ned for mislydene på deres nye album
I et interview med legendariske David Fricke fra Rolling Stone Magazine afsløres det, at det kommende album fra The Raveonettes vil være mere neddæmpet og uden så meget af den distortion, som tidligere ellers har kendetegnet duettens lyd. Det endnu titelløse album forventes at udkomme i begyndelsen af det nye år, og skal man tro Fricke, der var en stor del af årsagen til bandets internationale gennembrud i 2002, skulle lyden på de nye sange være ganske fabelagtig.
Sanger, guitarist og komponist Sune Wagner mener selv, at udviklingen i bandets lyd beror på en tilfældighed:
"Vores grej ligger alt sammen i Danmark, så jeg har ikke nogen distortion-pedaler her. Jeg medbragte denne her gamle forstærker på touren, en Gibson Falcon med en fantastisk reverb-sound, og den koblede jeg så til, da jeg skrev de disse sange," fortæller Wagner.
Det var oprindeligt Wagners mening, at numrene skulle tilføjes en masse distortion i studiet, men hen ad vejen blev han så glad for den nye guitarlyd, at han glemte alt om distortion. De nye sange har til gengæld masser af guitar, og helt fri for larm skulle sangene ifølge Fricke da heller ikke være.
Sangene blev alle skrevet på et to-ugers inspirationstrip i co-produceren Richard Gottehrers hjem i New York, og Fricke beskriver dem malende som en ”hvirvelvind af henrivende noir og ekkoer af årgangs-pop”. Albummet indeholder titler som ”Love In A Trash Can”, ”You Say You Lie”, ”Uncertain Times”, ”Spanish Harlem”, ”The Heavens”, ”Red Tan” og ”Ode to L.A.”, hvor ingen ringere end eks-Ronette-medlemmet Ronnie Spector medvirker. Og Spector elskede ifølge artiklen ”Ode to L.A.” i en sådan grad, at hun har bedt Wagner om at blive ved med at skrive sange til sig.