Den sidste tøjkollektion, Winehouse designede kommer nu på markedet
I sidste uge blev den prikkede chiffon-kjole (billedet), som Amy Winehouse bar på coveret af "Back To Black", solgt for 43.200 pund ved en auktion i London. Havde man ikke råd til at købe den, kan man nu trøste sig med, at resten af den sidste tøjkollektion skabt af Amy Winehouse i samarbejde med Fred Perry nu er tilgængelig
Amy Winehouse og Fred Perry havde oprindelig planlagt fire kollektioner, men kun én nåede at udkomme inden Amy Winehouse døde. Tidligere på året talte Fred Perry imidlidlertid med Amys familie og fik grønt lys til at udgive resten af kollektionerne Amy Winehouse designede inden hun døde, og nu er den sidste af kollektionerne ude på markedet.
Amy Winehouse Spring 2012, som den hedder, udkom den 5. december. Det er samme dag som den posthume udgivelse af albummet "Lioness: Hidden Treasures", der indeholder flere hidtil udgivne numre af sangerinden, og ligesom albummet har kollektionen til formål at rejse penge til The Amy Winehouse Foundation, som den afdøde sangerindes far har indstiftet for at hjælpe unge, der har misbrugsproblemer, ligesom Amy Winehouse havde det. Amys far Mitch har tidligere udtalt følgende i forbindelse med udgivelsen af efterårs- og vinterkollektionen:
"Da Fred Perry kom til os og spurgte, hvad vi havde lyst til at gøre med kollektionen, var det naturligt at fortsætte med den. Amy elskede at arbejde på begge kollektioner og ville have ønsket, at de skulle gøres tilgængelige. Alle pengene vi tjener, og den donation Fred Perry giver vil gå direkte i i Amy Winehouse Foundation, som vi opretter for at hjælpe børn og unge mennesker i hendes navn."
Den nye kollektion har ligesom de tidligere Amy/Fred-kollektioner stærke referencer til 50'ernes americana- og art deco-stil, som Amy Winehouse var glad for. Se den nye kollektion her.