L.O.C. elsker TDC

L.O.C. elsker TDC

Om en uge rammer L.O.C.'s sjette album "Prestige, Paranoia, Persona Vol. 1" gaden, men ikke i fysisk form. Albummet kan downloades gratis i fem uger, men kun fra TDC's platforme. Samarbejdet er udtænkt af det digitale reklamebureau Subsero og har været undervejs i en længere periode. 

TDC bliver den primære distributør og står samtidig for at reklamere for det nye album. Albummet bliver altså udgivet gratis i fem uger, hvor TDC har eneretten. L.O.C. er i øvrigt medvirkende i TDC's kampagne "Mit TDC", der også inkluderer andre kendte musikere som Oh Land og Peter Frödin. 

L.O.C. er selv meget tilfreds med det nye samarbejde og udtaler i et interview med Børsen, at de traditionelle pladeselskaber er ude af trit med industriens udvikling.

"Branchen står og råber krisetid, men i virkeligheden er det kun selskaberne som mellemled, der oplever den krise. Musikerne har jo fremgang, og der er en større efterspørgsel end nogensinde, siger L.O.C. til Børsen. 

Han ser heller ikke noget problem i den gratis download, fordi han altid har opfattet pladerne som reklame for koncerterne.

"Prestige, Paranoia, Persona Vol. 1" er på gaden den 23. marts.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA