Den unge sanger vinder Spotifys innovationspris
Den unge popdreng Christopher har vundet Spotifys innovationspris "Årets Nytænker", som han modtager ved DMA i morgen lørdag. Prisen tildeles en kunstner eller et band, der har været særligt kreativ og innovativ, og det var Spotifys brugere, der kårede Christopher som vinder.
Det er andet år i træk, at Spotify er sponsor for DMA sammen med IFPI, KODA og TV2, og igen i år uddeler streamingtjenesten prisen "Årets Nytænker" i showet. Prisen anerkender innovativt brug af sociale og digitale medier til at skabe kontakt med fans og belønner kreativ promovering af musik på nye og originale måder. Ud over prisen vinder Christopher også en Spotify-marketingskampagne til en værdi af 200.000 kroner.
Christopher blev blandt andet nomineret, fordi han har meget trofaste og aktive fans på de sociale medier. I forbindelse med sangerens efterårsturné har han givet sine fans muligheden for at komme på scenen og synge duet med ham. Konkurrencen er sat op i samarbejde med Spotify og de lokale radiostationer, og den endelige vinder får en singlekontrakt med EMI og et video-shoot med Christopher. Om prisen fortæller Christopher selv:
"Det er vigtigt for mig, at jeg laver noget anderledes og sjovt med mine fans, og jeg synes, at nomineringen til denne Spotify-pris er et bevis på, at vi med duet-konkurrencen har skabt noget, som folk tydeligvis har syntes var sjovt. Jeg er så glad og stolt over nomineringen! Konkurrencen er gået rigtig godt de steder, vi har lavet duetterne. Der er mange fine stemmer derude, og jeg glæder mig til resten af turneen".
De andre nominerede til "Årets Nytænker" var Muri & Mario, CheffRecords, Tina Dickow og Niklas. Danish Music Awards 2012 afholdes i morgen lørdag den 10. november i Forum og kan ses live på TV2.