x

Music Management-uddannelsen fylder 10 år

Music Management-uddannelsen fylder 10 år

På Music Management-uddannelsen i Aarhus har eleverne i nu 10 år blandt andet lært om ophavsret, aftaleret, økonomi og markedsføring. Målet med uddannelsen er at styrke kompetencer indenfor den kommercielle del af musikbranchen, samt at styrke elevernes professionelle netværk. Et af uddannelsens mål er at forny sig og udvikle sig, ligesom musikbranchen gør. 

Uddannelsen samarbejder med Kaospiloterne, Aarhus Universitet/Handelshøjskolen, Promus, Shareplay og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Desuden tilbyder den praktikforløb hos samarbejdspartnerne Spot Festival og NorthSide.

Uddannelsen har blandt andet uddannet Bjørn Nielsen (manager for MØ), Rasmus Brandt (leder af Rap Akademiet), Johannes Dybkjær (partner i branding-virksomheden Volume), Kristian Mortensen (digital operation manager, Sony Music), Thomas Lassen (booker, Skandinavian), Jeppe Kolstrup (musikvideoinstruktør og tidligere manager for Dúné), og Anna Brønsted, sanger og sangskriver i Our Broken Garden (billedet).

Uddannelsen er en diplomudannelse, der som udgangspunkt kræver en gymnasial uddannelse og minimum to års erhvervserfaring fra en kreativ branche.

Onsdag den 23. januar kl 19.00 er der infomøde om uddannelsen på Det Jyske Musikkonservatorium for alle interesserede.

Rytmisk Musikkonservatorium i København har i øvrigt en bacheloruddannelse i music management, en uddannelse, som sidste år kunne fejre ti års jubilæum.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA