Nik & Jay vinder DMA-pris

Nik & Jay vinder DMA-pris

De første DMA-vindere er blevet afsløret, og det er ingen ringere end Nik & Jay, som i morgen får tildelt Spotifys innovationspris "Årets Nytænker." Kampen om prisen, som gives for original brug af sociale og digitale medier, stod mellem Nik & Jay samt L.O.C., Tim Christensen og Marie Key.

Nik & Jay var ifølge prisuddelerne nomineret for deres brug af Facebook i forbindelse med lanceringen af deres seneste album "United". På Facebook kunne fans smuglytte til to nye numre, men først når et ur var blevet nulstillet ved at bruge hashtagget #pæntjatak på sociale medier. Drengene havde også inviteret 20 heldige fans til en eksklusiv session i studiet, som blev live-streamet på Facebook. Dertil kunne fans også via særlige outdoor-plakater lytte til fire af de nye numre via trådløs streaming til deres mobil.

Den succsfulde duo havde også som de første i Danmark afholdt en pre-release på det nye album ved udvalgte busstoppesteder, hvor man via NFC-teknologi trådløst kunne streame et af bandets numre direkte fra sin mobiltelefon.

"Nik & Jay formår virkelig at knytte stærke bånd til deres fans", siger Sofie Grant, pressechef hos Spotify. "I den seneste kampagne har de formået at engagere brugerne og åbne op for et nyt Nik & Jay-univers, hvor fansenes egen involvering i projektet har været alfa og omega. De bruger hele paletten af redskaber og tænker de sociale medier ind på en helt ny og meget engagerende måde, og det belønnes også af brugerne af Spotify. "

Du kan se med i morgen på TV2, hvor Danish Music Awards-showet sendes live fra klokken 20.00.

Hør albummet "United":


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA