Nyhed

Se navnet på Københavns nye multiarena

Arenaen, der åbner i 2016 og kan rumme 15.000 gæster, har nu fået sit navn

Bryggeriet Royal Unibrew og driftsselskabet bag den kommende Arena, Danish Venue Enterprise, har indgået en stor og langsigtet sponsoraftale, som blandt andet giver ret til at navngive det kommende arena i Ørestaden. Når portene slår op for Københavns nye multiarena i 2016, bliver det således under navnet Royal Arena.

Aftalen er Royal Unibrews mest omfattende inden for sport og underholdning, og parterne vurderer, at den er en af de fem største af sin art i Norden.

- For Royal Unibrew er denne aftale interessant, fordi vi med navnet får en meget stor synlighed i forbindelse med Københavns og hele Danmarks nye arena. Det er i sig selv utroligt attraktivt og set fra et markedsføringsperspektiv noget, vi er meget stolte af at have opnået. Royal Unibrew har i mange år opbygget en profil for Royal og musikscenen via Tak Rock, som støtter opkommende bands, og har desuden en tæt tilknytning til sportsuniverset med Faxe Kondi. Netop musik og sport bliver kernen i Royal Arenas arrangementer, så derfor passer vores sponsorat og samarbejde fantastisk sammen med arenaens målsætninger. Vi glæder os til, at vi sammen med arenaen får et godt, stærkt og langsigtet samarbejde, siger Carsten Nørland, direktør i Royal Unibrew.


Ud over retten til at lægge navn til Royal Arena betyder aftalen, at Royal Unibrew vil samarbejde tæt med arenaen om udvikling og indretning af barer, udskænkningssteder og lounges til de 15.000 gæster, det nye byggeri kommer til at rumme. Desuden bliver Royal Unibrew hovedleverandør til udskænkningsstederne.

- Aftalen er selvfølgelig også interessant set fra et kommercielt synspunkt, da vi som leverandør af drikkevarer til arenaen sikrer os en god omsætning af en lang række af vores produkter og samtidig en stor eksponering mod forbrugerne, siger Carsten Nørland.

Aftalen kører i fem år, forklarer Carsten Nørland, der dog ikke vil ud med, hvor meget aftalen har kostet. Da GAFFA spørger ind til, hvorvidt Royal Unibrew satser meget på København og Sjælland i disse år - udover multiarenaen, har Royal Unibrew gennem Tak Rock! også indgået en aftale med Københavns Tivoli - svarer Nørland, at Unibrew selvfølgelig er til stede landet over gennem deres forskellige brands såsom for eksempel Thor, Ceres og Albani.


Den gigantiske arena kan rumme hele 15.000 gæster ved koncerter og cirka 12.500 til sportsarrangementer. Arenaen kan automatisk skaleres ned til en kapacitet på omkring 3.000. Den er tegnet af tegnestuen 3XN, som også står bag udvidelsen af Rigshospitalet. Med opførelsen af ​​Royal Arena kommer København på linje med andre store byer som Hamburg, Berlin og Stockholm. Det forventes, at Royal Arena vil tiltrække en bred vifte af kulturelle og sportslige arrangementer.

ANNONCE