x

Se Snoop Dogg med hund i dansk tv-reklame

Se Snoop Dogg med hund i dansk tv-reklame

En af tidens mest kendte rappere, Snoop Dogg, deler nu ud af godteposen, når det handler om, hvordan man rejser med det mest nødvendige samtidig med, at man holder en god stil og er i balance med sig selv. Alle tippene formuleres i en ny reklamefilm, hvor Snoop Dogg i bedste pimp-stil sidder tilbagelænet i en hvid sofa med en lille Boston-terrier. Filmen bliver kun vist i Danmark.

Hovederne bag kampagnen er Teleselskabet 3 samt reklamebureauet CO+. Dertil har samarbejdspartnerne fået filminstruktør Niels Arden Oplev til at skabe filmen. Filminstruktøren har blandt andet lavet filmen "Drømmen" med Anders W. Berthelsen i hovedrollen, en skuespiller, som ligeledes medvirker i Oplevs seneste og aktuelle film "Kapgang". Niels Arden Oplev er bosat og arbejder i Los Angeles og kunne næsten ikke få armene ned, da han fik tilbuddet om at medvirke:

"Tilbuddet fra CO+ om at skyde en reklamefilm med legenden Snoop Dogg her i Los Angeles kunne jeg ikke sige nej til. Det blev en af de mest crazy dage på settet, jeg nogensinde har oplevet. Med filmhold, levende hund med to trænere og Snoops kæmpe entourage gav det mere cirkus, end man kunne ønske sig. Snoop brænder godt igennem med sin cool stil, og hunden er heller ikke til at komme udenom. Der er kommet mange sjove situationer og reklamefilm ud af den dag," siger Niels Arden Oplev direkte fra Los Angeles.

3 satser på kendis-effekten

Forbrugerne er efterhånden trætte af at blive bombarderet med reklamer alle vegne, de går hen, og de kan nærmest ikke finde hoved og hale i de mange tilbud. Imens lægger diverse virksomheder hjernen i blød og vender og drejer alle strategier for at kunne overbevise kunderne.

Teleselskabet 3 vil forsøge at skille sig ud ved at få Snoop Dogg, som i øvrigt har 34 millioner følgere på Facebook, til at give råd helt tilbagelænet med et strejf af pimp-humor. Med andre ord vaskeægte kendis-effekt.

"Snoop Dogg har kant og attitude, hvilket taler til vores målgruppe, som vi ved går rigtig meget op i musik. Samtidig er Snoop Dogg ikke bange for at bryde grænser, hvilket passer godt til os som virksomhed," siger Eri Tomi-Gottschau, Head of Marketing for privatmarkedet hos 3 Danmark. 

Snoop Dogg udtaler, at han bare er sig selv i den nye reklamefilm:

"Mig, der chiller i en lækker sofa og taler om prioriteter i livet, hvordan man skal behandle kvinderne med respekt og samtidig være tro med sine egne værdier. Jeg prædiker ikke om moralske værdier eller politisk korrekthed. Jeg er bare mig selv – med en sød hund," siger rapstjernen. 

Cocio-babe banede vejen til Snoop Dogg

Det er ikke så ligetil at få en rapstjerne som Snoop Dogg til at medvirke i et dansk reklamekoncept. Der skal lidt andre midler til, fortæller kontaktdirektør fra CO+, Thomas Hedegaard:

"Med topmodellen Eva Mendes i Cocio-reklamen under armen som stærk reference blev døren til Snoop Dogg hurtigt åbnet. Og da vi lidt senere kunne sætte trumfen med filminstruktør, Niels Arden Oplev, fik vi et ja," udtaler han.

Dog gik produktionen af filmoptagelserne hurtigt i gang. Det tog kun en måned, fra det første storyboard var færdigt, til at der blev råbt "Action" i Los Angeles til den første filmoptagelse.

Snoop Dogg har solgt mere end 30 millioner album og har, ud over de 34 millioner fans på Facebook, 3,4 millioner følgere på det sociale medie Instagram. Under selve optagelserne med teleselskabet 3 og Boston-terrieren delte han et billede med hunden, som gav intet mindre end 50.000 likes på blot få timer.

Du kan nedenfor se to film med henholdsvis introduktionen for konceptet "Snoop and Dog" samt den første reklamefilm, som fra nu af kan opleves på de danske tv-skærme.

Det er i øvrigt ikke første gang, Snoop Dogg arbejder sammen med danskere. Tilbage i 2011 indspillede han nummeret "Never Let You Go" med Kato.Læs GAFFAs store artikel om samarbejdet her.

GAFFA har i øvrigt netop interviewet Niels Arden Oplev om hans musiksmag. Læs interviewet her.

 

 


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA