x

Rockbaren Zeppelin fylder 1 år

Rockbaren Zeppelin fylder 1 år

På Vesterbrogade 45 i København ligger rockbaren Zeppelin. Stedet er blandt andet startet op af Michael H. Andersen, der har over 20 års erfaring i branchen og til daglig fungerer som administrerende direktør i musikselskabet Target Group. I forbindelse med stedets 1-års fødselsdag den 28. marts kigger han tilbage på det sidste års tid.

Den spæde start

Drømmen var fra starten ret simpel: At åbne et spillested, hvor folk kunne komme og lytte til alt inden for rockgenren - lige fra klassisk rock til den hårdere del af genren. Dette blev en realitet, da Andersen og hans kollegaer i januar måned 2014 overtog lejemålet på Vesterbro Torv, og i slutningen af marts kunne de så endelig åbne dørene for offentligheden. Spillestedet byder på et bredt udvalg af øl og spiritus, og ved siden af baren har de en lille pladebiks.   

Zeppelin giver mulighed for, at gæster kan opleve bands inden for de fleste stilarter. Target Group, der står bag Zeppelin, samarbejder med mange forskellige kunstnere såsom The Savage Rose, Pretty Maids, Malk De Koijn, Vi Sidder Bare Her, The Floor Is Made Of Lava og mange flere. Zeppelin holder dog også dørene åbne for kunstnere, der ikke har et samarbejde med Target Group. Og de tilbyder udover live-koncerter blandt andet også Q&A sessions med artister og journalister, releaseparties og koncertvideo-aftener.

Et år med udfordringer

Det har dog ikke været uden problemer for mændene bag projektet. Michael H. Andersen reflekterer: "Musikbranchen er i et underligt limbo i øjeblikket, hvor opfattelsen er, at indspillet musik er gratis, og pengestrømmene generelt er svære at få øje på hos de uafhængige musikselskaber. Og det er bestemt noget der har været en stor udfordring for mig, som medejer og administrerende direktør af Target Group. Så et af mine mottoer efter åbningen af Zeppelin var "man ikke kan digitalisere en fadøl eller en liveoplevelse". Og nu her et år efter åbningen af Zeppelin må jeg konstatere, at vi nogle uger sælger flere øl på Zeppelin end cd'er på Target Group. Så selvom Zeppelin har været en dyr investering for Target Group, og vi flere gange har troet, vi skulle dreje nøglen om, viser det sig nu at være en sund fremtidsinvestering."

I dag står Zeppelin stærkere. Det seneste års tid har de været værter for omkring 100 events, og det kommende år byder på omkring 200 events - og dette uden offentlig støtte. Derudover er de i tæt samarbejde med blandt andre Sweden Rock Festival, Copenhell og Nordic Noise.

Hvis man vil med til fødselsdagsfesten den 28. marts, så finder den sted på Vesterbrogade 45 i København. Dørene åbner klokken 20.00, og der er gratis øl og shots i mellem klokken 22.00 og 23.00.

Mere info kan findes på Zeppelins hjemmeside eller deres facebookside, hvor det også er muligt at få et overblik over deres kommende arrangementer.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA